Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHypotéka s absolutním úrokem
Autor
Oldjerry
*
entity v pronájmu
se platí
vědomím dočasnosti
minulost neznámá
budoucnost nejistá
přesto
současnost je světlo
navzdory všemu
i tomu vědomí
jsme rádi tomu nanosekundovému záblesku
v miliardách let
kdo moudrý užívá si
7 názorů
Oldjerry, myslím, že už jsi mě upoutal častěji.
Teď jsem si vzpomněl, že úrok má i jiný význam než procentuální přirážku za půjčení peněz. Poddaní ce středověku platili na Sv.Jiří/Havla a na Sv. Martina "úrok" vrchnosti, tj. vlastně daň z nemovitosti často v naturáliích (spřadené vlně, obilí, slepicích nebo ve vejcích). To by vlastně odpovídalo tvé platbě na závěr u neúprosného vrchního.
Fialko, Čudlo - děkuji za tadytuzdejší stopu po vašem čtení.
Prosecký - Dík, vítej, to je po prvé, co jsem tě upoutal a hned jsem si na oslavu vrznul malú trnkovicu. Pravda je, že někdy si s matematickými termíny hraju bez ohledu na jejich exaktní, řekněme definitorický obsah a smysl. Bez ohledu na to smrt považuji za absolutní úrok...
Rozumím té metafoře i funkční závislosti, i když život je závislou proměnnou času závisící i na jiných proměnných.
Zaujal mě ale název. Jako matematik jsem vzal asi příliš doslovně "absolutní úrok". Jako že platíme nějakou částku nezávisle na procentní sazbě? Asi.