Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLidé, spěte! - fejeton
Autor
kuča
Tak, ještě vyleštit zubní sklovinu, protřít oči, zatlačit hemeroidy a rychle na kutě! Na kutích bych ještě rád kutil, manželka ovšem návrh na společné kutání odmítá, takže spát!
Většinou se mnou bůh spánku Hypnos nemá žádnou práci - tak jako každý samec se několikrát zkusmo otočím, chrochtavě zafuním, tiše vypustím přebytečný vzduch a začnu labužnicky chrápat. Hororové sny mě obyčejně neobtěžují, protože americké filmy a české zpravodajství dávno nesleduji. Spím tedy klidně a spořádaně celou noc a nebýt občasného přikopnutí manželky, která se snaží přerušit mé chrápání, a také zbytnělé prostaty, která zbytněla až zbytečně moc, spal bych až do rána. Po takových nocích vstávám úměrně svému věku, tedy určitě ne svěží a odpočatý, prostě vstávám. Bez přívlastků, bez iluzí a několik minut.
V mládí jsem byl považován za ranní ptáče, to se ale věkem proměnilo v plešatého supa. Jiný vzhled, ale podstata zůstala - víčka otvírám i o víkendu za ranního kuropění, zkontroluji, zda je manželka po mém pravoboku, a pak už jen polehávám a lenoším. V 8,30 nevydržím, vstávám, slyše za zády ženino mumlání o slušných lidech, kterým je neustále upíráno právo na zasloužený odpočinek. Dříve jsem se nad délkou jejího spánku podivoval a podezříval ji ze schválností, ale to už je dávno pryč. Ke rčení : „ Kdo si hraje, nezlobí, “ totiž dodávám : „ ...a kdo spí, tak neškodí ! “ a hotovo.
Takový Napoleon toho moc nenaspal a raději válčil s celou Evropou. A když mu Angličané umožnili ke stáru zdarma rekreaci na Svaté Heleně, kde mohl chrnět klidně do oběda, radši bůhví na co umřel. A V. I. Uljanov (čti Lenin) taky neměl čas spát, protože promýšlel jednu revoluci za druhou, až se mu, bohužel, ta v říjnu povedla.
Z uvedených příkladů je patrno, že spánek je věc důležitá a prospěšná pro celé lidstvo i živočišstvo. Chrní medvědi, ježci, jezevci a další lesní havěť a přírodou se zřejmě inspirovali i mnozí klimbající parlamentní politici. Bylo by dětinské se jim vysmívat, či je dokonce peskovat. Uvědomme si, co by někteří z nich mohli způsobit ve stavu bdělosti a nechme je raději v klidu a pokoji dál nerušeně snít.
10 názorů
Když si vzpomenu, jak jsem jako malá holka nechtěla spávat... bohužel, už to nějak nejde...co bych za to teď dala..
aleš-novák
06. 09. 2015čtu to hned po probuzení v neděli v jednu...výborné :o)
Květoň Zahájský
05. 09. 2015Báječné a inspirativní. A abych prospěl svému okolí, potažmo celému lidstvu, jdu si po obědě zdřímnout.
Vubec nevim co si jeden ma predstavit pod vyrazem - zatlacit hemeroidy. Ale asi je dobre, ze to nevim :-) Libi se mi nove slovo -kutani-.
HildegardaWolf
04. 09. 2015To já se zřejmě pořádně vyspím až v hrobě.
Díky za zajímavé a vtipné počteníčko.