Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNoční koupání demi sec
Autor
Movsar
Noční koupání demi sec
Šampaňské šumí večerem a mizí. Alkohol v odlivu. A taky pláž tady chybí a hvězdy na nebi. Otočné stínítko jich ale pár rozsvítí a nechá padat kolem po stěnách. Až piják šumivých vín usne, třeba uvidí krásky při nočním koupání.
Pára a led
Na Plutu objevili červený led a modré nebe. Nic víc v televizi neřekli. Krátká zpráva o vzdálené planetě. Divák zvedl hlavu od houbové polévky, nakrátko, aby ji zas zabořil zpátky. Pára jeho večeře těžko způsobí tání červeného ledu. O modrém nebi nepochybuje. A rostou tam nahoře taky houby, probleskne mu hlavou. Ale to už hlasatelka umrlčím hlasem zpravuje, že rychlíky na Přerov měly ráno zpoždění.
Nedělní ráno
Noc zase voní medem, u sousedů budou snídat koláče. Bude hrát televize, studio Kamarád nebo Kalendárium, hlas konferenciérky naplní byt klidem a mírem. O stěny hrnků bude šplouchat kakao. Takový malý příboj v zemi bez moře, v zemi mléka a strdí a dobrých paní Saskií.
Snídaně u Tiffanyho
Jedli jsme v Paříži. I když jen na rohu Vodičkovy, zato jako muž a žena. Salát a navlhlé rohlíky. To vše na konci léta. Řeklas: Budu teta! Vzal jsem tě za ruku a šli jsme ho koupit ještě trochu. Do voskovaného papíru. Řeklas: Přijde k dobru, hochu.
Jikry rán
Ráno otevřelo obzor jako pokusník buněčnou membránu. Ráno jako živá rána noci. Nejprve jí prokrvácí slunce, pak z ní padají lidé, podobně padali z obřích ryb na obrazech Pietera Brueghela. Padají i s tramvajemi, kufříky, ajfounky a auty. Jikry rán.
10 názorů
slunceblunce
30. 11. 2015nedělní ráno s meltou. Úplně cítím tu vůni
já bych vypíchla Nedělní ráno, jako malá jsem to takto vnímala, to ses mi trefil do vzpomínek:-)
já myslel vodičkovu. tam snad ještě jo. anebo už jen do plasových krabiček?
Marcela.K.
25. 11. 2015...už to není co bejvalo... ten salát . Fakt ho ještě v Paříži balej do papíru?
in naturadíky, kočkodane. ten český neznám, což bych ale rád napravil a taky na tvou počets něco sepsal z cest! ten moravský je jedno obří nádraží, tepna z kolejí