Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAsi špatně slyším (nahrávka na smeč)
Autor
Kolobajda
Maltézští rytíři První zmínky o působnosti maltézských rytířů na našem území pocházejí z 12. století (původní název „johanité“). V době protektorátu byla jejich činnost u nás silně utlumena, a po roce 1948 už vlastně přestala fungovat vůbec. Až v roce 1994 zaregistrovalo na ministerstvu kultury šest lidí Rád Maltézských rytířů - mimo jiné i Karel Schwarzenberg. Ti se prohlásili za nástupce Konventu kněží Řádu a následně bylo ustaveno české velkopřevorství, jehož kancléřem je Johanes Lobkowicz. V celém českém velkopřevorství je 140 členů (!!), asi 20% z nich jsou šlechtici.
Asi špatně slyším
Ještě jsem neslyšel o tom,
že by Maltézští rytíři na poli orali,
tak jak to dělají Valaši,
či jablunkovští gorali.
A rád bych viděl, přátelé mi drazí
jak Schwarzenberg brambor sází
jak rytíři chovají pro naše trhy kuřata
a jak vykrmují řepným mlátem
šlechtěná maltézská prasata
8 názorů
Maltézští rytíři s meči
běželi po poli v křeči
nejednu bramboru nechtěně přesekli
večer pak látali roztrhlou fusekli
nevím,neznám
03. 12. 2015stačí prý
vykrmit vlastní bříška
nacpat si hlínu
bankovky
a kuřata
...do chřtánu
:):)
:)
...:-(
Kolobajdo, najdi si mangalice na internetu, Jsou to kříženci s maďarským divokým pašíkem a jsou chundelaté. Tonička a Janička.
Nemám ve zvyku poděkovat za oslovení "křupane" - ale už jsem v župane - a za svůj vtip jsem dostal Tip. A sorry - bohužel mangalici od maltézského prasete nepoznám (ale od maltézského pinče ano). A Kóčo - na pýr je přece nejlepší tapír!
Evženie Brambůrková
02. 12. 2015Taky to neuvidíš, křupane.
Malézské prase neříká ti pane. /T