Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJménem republiky
Autor
Movsar
Za večerů
S perníkovým srdcem v kufru mercedesky jede poslední manažer domů. Za manželkou, dětmi a zlatým retrívrem. Vzduch nad Brumlovkou už je vydýchaný nocí, u výčepů jako srny u krmelců postávají čudáci a lemtají z pohárků napěněných štěstím. A za uhaslými okny činžáků ztlumená rádia uspávají dvojice zapletené do peřin a okolností. Srdcejim ještě tlučou podobně jako čtyřtaktní motor mercedesky a rozhodně nejsou perníková.
První likér
Někde ještě válejí kulečník a pálí k tomu cigarila a likérem propíjejí se k ránu. Jaký šmak měla první sklenka kokosového likéru před hodinou tanečních v baru Krásný nálezy: nově nalezená krása svobody a neřesti. Co na tom, že to trvalo jen pár chvil a nadlouho to bylo naposled. Ten laciný likér a dým cigaril a kulečník, co byl k válení…
Jménem republiky
Někdo odcizil 42 kg drůbežího masa. Škodu spočítali na čtyři tisíce dvě stě korun českých. Za to nekoupíte ani hloupý telefon. Život je vlastně strašně laciná věc. A jiný střelil v noci v herně druhého do nohy, dvakrát. A pak k tomu podal hned tři verze, vypravěč. U dvou holek našli nádobíčko: lahve, jód, toluen a baňky, baňky, jen stromeček žádný. A taky láhev s nápisem Dýmovnice. Měly se rády a uměly své lásce dát grády. Muž jménem Tomáš K. prošel pokladnou, aniž zaplatil 1 ks láhve Key rum o obsahu 0,5 litru. Následně byl zadržen. Jak ten rum jen voňál, a jak by šmakoval… Namísto pochutiny z brambor si Tomáš vypil do dna rozsudek jménem republiky.
4 názory
jsem rád, že vás to snad alespoň trochu pobavilo, pokud jde o citaci z těch rozsudků. díky za čtení a povzbuzení.
Mám tvuj styl rád ...
Někdy pobaví, někdy nastaví zrcadlo, ale hlavně ... Většinou má opravdu co řísct ...
Tipipit