Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNabukadnesar z Pankráce
Autor
Movsar
Nabukadnesar z Pankráce
Pankrácké střechy, to je za nocí les stínů. A z něj svítí mrakodrap, podobný pařátu babylonského krále. Někde tam, kamennými koryty ulic, klestím domů a podchodů se možná toulá šílenec v domnění, že je pták. A je to už pár tisíc let, a je to už tak.
Teorie lásky
Noc a v rádiu další z pětiminutových teorií lásky. Jedna za druhou. Klade se v nich mnoho problémů, ale jen jedna se odváží k řešení: měřit lásku na decibely. Z ticha prostupujícího panelákem soudím, že láska zde tuto noc nepřebývá.
Teplo
Sídlištní komín přetéká kouřem, k nebi vztyčené panelové vřídlo, sousedům je teplo. Proudí trubkami a sytí pokoje napěchované krajkou, hedvábím a všemožnými dečkami, neboť ke kulisám rodinné balady patří i pověstné teplo domova. Rodiče oddychují ze spánku, jež mají za spravedlivý poměrem k jejich životodárnému činu, a snoubenci dosud bezdětní udržují radiátor na bazálním stupni, aby též jejich spánek v budoucnu byl takový. Mají ostatní vůbec nárok na teplo?
Světlo
Lépe než lampa zasvítí do tmy nahý podbřišek milenčin. Blýskne touhou, horkem, oslní. Jen číst se při něm přesto nedá.
7 názorů
ale to je příjemný hluk, tos měl takové erotické představení v rozhlase.
Nu, Schiele tu bydlel krátce, a skandálů stihnul dost. Ale ty obrazy za to stojí.
ano, prý ho ta msnad dokonce zatkli za obcování se setrou. jednou jsem v krumlově navštívil jeho výstavu. nakonec - komu by se krumlov nelíbil ,malebné město!
Pankrácké střechy - jako bych je viděla. Krumlovské střechy geniálně namaloval Egon Schiele. Decibely, bazální teplota a svit lampy - tři varianty jediného tématu Dobré nedělní čtení /T.