Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePro hrst oříšků
Autor
Movsar
Pro hrst oříšků
Pět mužů, dobrých druhů z Čech, vydalo se do lebanonské pouště, krajiny panenské, sluncem a časným zpěvem ptáků zalévané. Jistěže nejeli jen tak. Věk, kdy mužové odcházejí do ústraní, aby v samotě a meditaci nalezli sami sebe, již překročili. Jeli do pouště pro hrst oříšků. Zdaliž tušili, kolik zlé krve jejich touha přinese. A tak hýbá světem zdejším pátrání, kdo, komu a proč. Dohady a nóty křižují veřejným prostorem, kdekdo je lépe než bezlítostný Jahve rozezlen. A mezitím dost možná, ve stínu kteréhosi staroměstského paláce, někdo už pořádá hrsti oříšků..
Andrej a továrna na kabelky
Pan Andrej přivezl z cesty do Paříže video. Na něm prochází továrnou na kabelky, rozmlouvá s majitelem, koří se jeho majetku i skromnosti. Ano, ten muž má jen bratru třicet miliard dolarů, ale jinak je velice skromný. A pak divákům cestopisného videa svěřuje: majitel továrny by rád uspořádal výstavu své dílny a tovaru v Praze. A tak pan Andej nabízí nápad: uspořádat takovou výstavu v samém srdci města, totiž na Karlově mostě. Nápad je to hodný předního konceptualisty, kam se hrabe David Černý se svými instalacemi. Jaká asi bude koncepce výstavy? Jakou kurátoři zvolí kabelku pro svatou Luitgardu a jaký model mužného kufříku zavěsí do kamenné dlaně Janu Nepomuckému?
10 názorů
Marcela.K.
08. 02. 2016A co takhle strčit koumáka - y do největší kabelky a vymáchat ve Vltavě? :-)
Tak to bude asi, stejně jako u mne, pan obhájce :-) Už jsem měl tu čest s ním vypít pěkných pár kalíšků, navíc má velké zásluhy na obnově ČAV (Čeští amatéři vysílači).
mkbaby: shodou náhod jsem taky jednoho poznal, dva dny před jejich zmizením. ale prsty v tom nemám, šlo o velmi náhodné setkání na chodbě soudu. tím už asi tušíš, o koho jde, nabízejí se dvě možnosti. :-)
tady asi někomu oříšek zaskočil nebo zaskočí. anebo jak říkáš: uvízne mezi zuby. :-)
hrsti oříšků mohou hodně nevhodně zalézat mezi zuby..
kabelky na Karlově mostě? já tedy nejsem z Prahy, ale nepokadilo by je tam příliš mnoho prolétajících racků? možná by pak ale nabyly zajímavých vzhledů..
Jednoho z těch pěti volů si dovolím znát. A není to takový vůl ;-) Jsem rád, že je zpátky.