Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMyslet přání
Autor
Movsar
Tělocvičná jednota mužů
Napni pružinu nad hlavou, utužíš sval, z mysli vyženeš kal! A mladíci s chutí jarních kozlů rozhýkali tělocvičny, v zrcadla hledí, jak je který sličný. Pak omyjí se společně v proudech vody, jeden po druhém očima pase, a nad mléčným nápojem slíbí si přijít zase.
Slunceplavení
Slunce se už plaví krajem, už začíná svítit jarem. Otáčivá pohádka zeměkoule v kosmíru bere nás na milost. A počne čas výstřihů do baňata rozesmátých, co mírní světa všecku zlost.
Medoš
Tož Medošu, jsi v éteru, pronesl uvaděč dne. A Medoš bral za plyn svého motocyklu a sytil ulici jekotem rozvztekleného motoru. A ztrácel se v oparu benzínu, ale pomoci mu nebylo.
Zadnicetřesení
Seismograf v kalhotách hovoří jasnou řečí: tahle holka v těle chová potenciál: zadek se jí třese a já do nebe volám spásu.
Neveselka
Mostem od Tančícího domu si to šinou auta. Vlečka z oktanů, neveselá veselka. O tomhle svědectví vydám. Zlé.
Myslet přání
Básníci už začli dělat skopičiny v řeči a milenci si opětují sladkou péči. Sobota potahuje poledne. Co bude za ním? Blednička básně vhnětená do cípku těla? Tak myslím si přání.
Antikvariát
Klínem Myslíkovy a Spálené se na svět kulí chodci, rozeňátka soboty v pochůzky vržená. Moje zastávka je jistá: antikvariát Aurora. Péťa už šel na oběd, sdělují si ženy za pultem. Ač se to tu míhá Augustinem, Hegelem, Kantem, těm ženským víc voní jídlo, a snad i Péťa, když zhasne se ve skladu.
10 názorů
...A počne čas výstřihů... Kbyby jen výstřihů... a už je to tu: Zadnicetřesení Hezká hra se slůvky je to, tentokrát skoro celé, snad až na Antikvariát. Tip
takže to směřovalo k obraně těch - jistě ne bezbranných - žen? to bych do určité míry chápal, asi tam zaznívá něco despektu k rozkoším rozkošnic.
a na oplátku (jen z legrace): čiste neutrálně, řekněme neutrální logikou trhu: jako zákazník významně se podílející na tržbách aurory bych to mohl hájit tím, že je to taková daň ze zisku, který ze mě mají )cca 5 - 10 knih týdně), tahle mírně zlomyslná miniatura. ale nakonec, asi jsme kolem toho moc napovídali a já nikomu skutečně ublžit nechtěl. .
Čeština dle mého nemá adekvátní slovo pro situaci, kdy čichám nějakou vůni, ale v našem jazyce o ní nemůžu poreferovat neutrálně. Buď něco voní, nebo to smrdí, páchne.
Voní implikuje rád, páchne nerad.
Takže, čistě neutrálně: zavětřil jsem v tom konci takový bulvární chlístanec špíny, a to se mi nelíbilo.
myslíš kvůli těm ženským? asi se ještě papírem prodral nějaký osten, ale nebyl myšlen zle.
díky goro, vlastně jsem to tak ani nechtěl, ale nějak to vše vycházelo k nevážnosti.