Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seProprchávání nedělí
Autor
Movsar
Myslet konce
Tázání je zbožnost myšlení, napsal Martin H. Za okny končí neděle, v nás končí neděle. Čím nám byl její čas? Ještě jí tu kus zbývá, ještě s ní lze zapříst rozhovor. Anebo ji jen tak tiše pozorovat, jak odchází, a myslet – díky ní – konce.
Proprchávání nedělí
Stesk proprchává nedělí, chodníky se lesknou kalužemi a někde pod nimi temná jezera prapočátků. Když se setkají déšť s nedělí, je to příležitost k ponorům do psýché. Měj ovšem na paměti slova německého filosofa: Hledíš-li do propasti, propast pohlédne do tebe.
Malá noční hudba
Televize uzamyká neděli houslovým klíčem. Obvyklý koncert vážné hudby má člověka povznést, snad alespoň podepřít v jeho existenciálním určení, totiž upadání. A tak za tisícerými okny, rozsvícenými vlněním obrazovek, kulhaví poutníci našlapují, usínají.
Týdeník
Závěs do noci, lehký na vánek a hvězdy. Podobný mívali v kině, ještě než se začal film, prosvítal jím obraz týdeníku. Když se zadíváš do modrav oblohy, třeba ještě něco z týdne zahlédneš.
Možnost smyšleného klína
Noci tady nejsou rozvonělé květy a bílé do křídy, lehce se tu neusíná. Člověk je na to nerad sám, snad i trochu slabý. Když není koho brát do dlaní, zbývá vzít ho do věty. Taková drobná svoboda: možnost smyšleného klína.
13 názorů
díky, lilie i motýle. nepřestávej, motýle, je to takové správně švejkovské, legrační.
Týdeník a Klín super (ty neděle na mě byly asi už moc přenedělované :o) ... Tipipit
díky přátelé, neděle má zvláštní šmak a snad by si i zasloužila mít svou kategorii ú žánr.
j: to o něm šířil adorno, nedávno v češtině vyšel pamflet žargon autenticity
Nedávno jsem zaslechla větu - Martinu H. nikdo nerozuměl, ani on sám.
Byl nejmíň tak náročný, jaks ty!
Posmutnělá romantika...aspoň , že máme tu možnost s větou místo dlaní.... /T.
Never More
07. 03. 2016Taky mám problém se rozcházet s nedělí. :-) t*