Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJiné světlo
Autor
Movsar
Thajky
Dvě Thajky, oranžové paradajky. Dlouho rostly ve skleníku a teď se kutálejí Václavákem a támhleten chlápek by si kous. A šťáva by stříkla, že měl by od ní celý vous. S Thajkami to zkrátka není jen tak.
Jaro
Jaro, víno času. Dívenky šumí a svádějí na lehkou chuť tříslovinky. A jiné jsou buclaté jak hodovní sklínky. Ještě se člověk ani neodvážil ke koštu a už je celý opilý.
Trhy
Na Andělu trhovci zas kroutí preclíky. Je pátek odpoledne, čas zahrát si na staré dobré časy, kdy ředkvičky pálily a lidé namísto igelitek chodili s košíky. A za neúrody citronů se jim zuby rozestupovaly do širokého úsměvu. A tím na sebe blýskali, takhle v pátek odpoledne na Andělu.
Kruh
Na Zlíchově v pivnici U Velasů už se točí hořká hodinka. A pění a teče nazrzlá minutovkou, jako když tudy Toncek jede stovkou. Chlapiska se jen olíznou do parády a hospockej hned ví, že čep má grády. No a pak přijdou na přetřes témata, co večer z obrazovky dává k dobru pan Jakub. Kruh se uzavírá.
Jiné světlo
Na věci usedá bílý prach měsíce, a ještě pár jablek přikulíš mu do cesty. Jako bys říkal: Už tady na Zemi s nimi byly nemalé problémy. Doufáš v jiné světlo, v jiný úhel pohledu. A ne menší než rovnou kosmický. A zatím věci zaprášené hvězdou mlčí. A hvězda mlčí.
9 názorů
Směrovala bych vydání tvé kouzelné knihy na máj, měsíc lásky, kdy vnímáme krásu bytostněji, a milencům jako povinnou četbu...a básníkům.... a všem....
to jsem poctěn ,ale nikdo by ji nekoupil.. a je pak takový smutný pohled na knížky, co leží za 5kč v těch slevových koutech.
díky, je to zas takový záznam skrze okno tramvaje a taky napřímo z ulice. vždy to poosílám sms, bláhový, že to někoho ještě zajímá. ale kromě pismaku nezajímá.
Tvůj úhel pohledu je zvláštní, plný a barevný. Pocit z tvých pozorování je příjemný. Moc se mi to líbilo *
Z Trhů na mne blýskly staré dobré časy...máš ta povídání vážně plná krásy../T.