Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOpiová stezka neděle
Autor
Movsar
Krása, slovo z počátku
Krása pudí k plemenění. Tak přímočaře pravil klasik. Kolik dětí bude právě tuto noc počato? Jistě dost. Budou pak chodit světem jako následky opilosti krásou. A v některých z nich nebude krása než slovo z počátku. A o sobotních nocích i ony budou propadat té mocné vášni a touze rozmnožit, co má se za krásné. Vzpomenou alespoň na kraji takové noci, někde mezi hltem vína a bramborovým lupínkem, ještě velkého Platóna?
Krása, slovo z konce
Z materiální krásy Říma byl prý Luther tak znechucen, že za největší potěšení označil možnost okamžitého konce světa a jeho soudu. A to stál vprostřed rozkvetlé renesance. Dnes už ne krása, ale všudypřítomná banalita konzumu nutí k podobné skepsi. Kvádrio, nedělní mše odpočítá slevu. Paladium, digitální ikony blikají ze všech stěn a stropů. Nový Smíchov, barman do kalicha barevný drink namíchá. Ale co za dalších pět set let?!
Pestré alkoholy
Co lidem voní na baru? Že si mohou dát pestré alkoholy, rozprávět téte á téte, seznámit se postaru? Kdoví. Něco přece. A tak teď, o ledové hodince nad ránem, namísto toho, aby choulili se v dece, hýří jiskrou života. A nikdo z nás tak úplně neví, jak to s nimi je. Bar je prostě vůně: někomu voní a někomu ne.
Opiová stezka neděle
Studio Kamarád, oběd s pivem, spánek, káva a pudink. Opiová stezka neděle, vyšlapaná a bez viditelných nástrah. A co je tou skrytou nástrahou? Otázka. Odkud a kam stezka vede? A jakým územím? (Chef doporučuje do horkého pudinku přidat pár piškotů a zalít ho griotkou.)
7 názorů
V.A.B.Z.M.L.
24. 04. 2016hm... to máte ale zajímavý příbuzenstvo
V.A.B.Z.M.L.
24. 04. 2016Já jsem nejen opioman, já jsem man na všechno možný... to už je lehčí vyjmenovat to na čem neujíždím. :)
V.A.B.Z.M.L.
24. 04. 2016Odkud kam vede opiová stezka, o tom bych s kamarády mohl vyprávět, celé dlouhé hodiny! :))) za alkoholy nota bene pestré bod +, za Platóna bodík do plusu, za studio kamarád bod mínus.
A to rozmožit, nemá býti náhodou rozmnožit, vzhledem ke kontextu? Nebo třeba rozmočit? :)
Otázek hodně...odpovědí neznaje. Jedna téměř jistota: Platón vzpomenut nebude:((( /T.