Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKosmické louky
Autor
Movsar
Spor o hymnu
V televizi vykvetl spor o hymnu. Měla být zpívána na hradním nádvoří, nebo neměla? Připomíná to dobu národního obrození. Hrad a podhradí, řečené kavárna, se sváří, co to dá. A zatímco pánové ve studiu horlí každý svou, napomenutí skauti dávno spí svůj sen o cestě ježka z klece, o prázdninách na Bobří řece.
Chvilka v Alpách
Dopřát si tak v Alpách chvilku, vydat se do kopců mezi petrklíče, pohladit pasoucí se Milku. Pár kilometrů pak zapít hořkým likérem do večera. Kdepak. Tady v nížinách jsi předmětem nároků, úřadů, šéfa, bližních, et cetera. A budeš z toho brzy fialový a vyprahlý chutí na myslivce. A jediné, co by pomohlo, vyšeptat se libé dívce.
Kosmické louky
Třeba tam nahoře mezi hvězdami jak mezi sedmikráskami chodí kosmický hospodář. A bere je do dlaní, neboť tady ze Země se zdají být docela malé. Snad mezi ně i lehá, když se mu z beztíže roznemůžou nohy. A víme že ne. Věda si vzala fantazii na slovíčko. A je z toho encyklopedie, gůgl, je z toho ábíčko. V létě s přílohou. Tohle už člověk nepopře. Ale stejně, když se zasníš…
10 názorů
děkuju, stázko. ani já jsem foglara nečetl. harry nebyl, a jsem docela rád. je toho ještě moc jiného pěkného. tak jim nějakou přistrč. :-)
pěkně a po mém gustu spojeno, aleši. a pak by se mohla smát, dlouho smát do modré alpské oblohy.
aleš-novák
27. 04. 2016šeptat tak libé dívce v Alpách na kosmické louce hymnu...
tak tedy tak, kočkodane. a víš co tady v česku? tady se většina nejraději vyšeptá libové kotletě. když si chceš dát třeba buchtičky se šodó, jen těžko najdeš nakloněné bufé.
Věřím, že Bobří řeka je nesmrtelná spolu s ježkem a Jestřábem. Na rozdíl od Milky a Ábíčka s letní přílohou... /T.