Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seall rights reserved
Autor
Literárna Doprava
Tělo mé
To je chlapče peklo™
Nemáme stejnou hlavu,
To přeci není možné.
Dívka se však nenechala zastrašit
Tak teď buší
potřísněná modrým mlíkem
jen se vyčkávavě vlní
a ja to dokážem vychutnať
Celá sa trbliecem a chvejem
Sedám si na postel a choulím se do klubíčka.
Nadoraz.
zobrazovala se v odrazech
ako tenisky
Už jdou! Neslyšíš?
Zatímco na jižním a jihozápadním vnějším svahu
na střevících
nahotinky
Hned nato se už rodí roztomilé děvčátko
Přistoupil k ní a ze zadu ji objal v pase.
Do roka a možná dřív
olíznou se mlsně a potměšile a naposled si ve stoje zatleskají.
je rozmařilost a lež
k uzlům přibývaly další
a nebe není nahoře.
leží pod ledem
Tady mají jen sami sebe a Vltavu.
jestli vůbec
jako pták před vzletem.
napsat tuto báseň
8 názorů
Qíčala napsala, že básně tvoří kompaktní celek a nemůže najít verš, který by se jí líbil.
Tvořím opak - líbí se mi každý verš a nevidím v tom žádný celek. Jediné slovo, které pro mě vystihuje ceou báseň, je "neuróza". Neuróza z fenoménu "all rights reserved".
Našel jsem ho v hlavě
A teraz ho tu fackám a stláčam mu hrudník.
„Uvolněte se, prosím.“
A pod ním ležel jiný, mladší, neznámý chlapík.
byli úpně omotaní pásy, které svázali k sobě
fotříka jsem mrskla mobilem do kašny
žvejkala aby se zavděčila hedvábným rukám
domy chodily skvrnami světla
zčervenat
A čo ja? Ja stále nie a nie zomrieť.
I žumpu jsem vynosil
podříznu ve větvích
gotické věže a komíny
prstom potom ostane ticho
nemyslím tím peníze
je super, jak se původní "vážnost a lyričnost" rozbíjí a vytváří jakousi syrovou směs "neobratností" a zároveň samostatný svět. baví mě ta hra s teatrálností a s významy (Dívka se však nenechala zastrašit / Tak teď buší (...) choulím se do klubíčka. / Nadoraz. // zobrazovala se v odrazech / ako tenisky / Už jdou! Neslyšíš? / Zatímco na jižním a jihozápadním vnějším svahu / na střevících / nahotinky)
mohlo to být sestavené náhodně, ale stejně mi připadá, že nejde jen o to, aby verše (v novém kontextu) měly jiný nádech, hlas, ale že text cíleně vede čtenáře skrz masky vytvářeného světa k "sobě" a "do prázdna". a ten výsledný svět znepokojuje svou nedořečeností, ostrými střihy, nechává čtenáře, ať si oživí "prázdná místa". jako odraz skutečnosti, kdy se "oko prostřihává dnem", mi to připadá i docela vypovídající.
Literárna Doprava
18. 05. 2016fakt