Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seŽelezobetonové zdi nářků
Autor
Movsar
Oni jsou Karlín!
Karlín už zas kvílí. Skrz ránem zavlhlé okno vlaku to není slyšet, ale on kvílí. Nevěříš? Vždyť se osměl a přistup blíž. Ivan to udělal a pak mu připsal černou duši, ten romantik. Potkáš tu ženské ve strakatých sukních, a můžeš soudit, jak jim sluší. Potkáš tu chlapy s obřími břichy, jak se hádají, hrozny hněvu. Potkáš tu nespočet dětí, stopy po bezpočtu hříšných nocí rodičů. A ti všichni kvílí. Protože oni jsou Karlín!
Pravda žlutých polí
Ve světě na troud zkaženém můžeš se vydat hledat pravdu do polí řepky olejky. Svítí teď svou žlutou píseň do daleka a když zafouká vítr, roztančí se. Zastav své velké auto u krajnice, neboť pravda je spíš lehkonohá tanečnice než těžkopádný brouk ze železa, uhas cigaretu, neboť sám se rozhoříš, a staň se tou kvetoucí spoustou.
Noc na mandarinky
Noc je voňavá na dvě mandarinky, a do ticha už se procinkaly sklínky. Uspáni vínem stávají se milenci tmou a dechem. A odkudsi to ještě zazní nepatrným vzdechem.
Železobetonové zdi nářků
Za nocí se sídliště mění v rezervaci plachých existencí. Někde do panelů šeptají beznaděj a někde rovnou nouzové volání. Železobetonové zdi nářků. A jinde se prvně shodli na lásce, jářku. V téhle rezervaci je jim mezerou v plotu, dočasným úkrokem z cesty na Golgotu.