Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sex111x
Autor
Můra73
Padli za svou vlast –
řady nečitelných jmen
vrytých v kameni.
27 názorů
Moc jsem o tomhle velmi těžko zpracovatelném námětu přemýšlela.Napadlo mne haiku s názvem. Vím,že haiku s názvem se psát nemají. Zveřejňovat ho nebudu,jen ti ho posílám pro zajímavost.
Sedmnáct slabik Iliady :
Jen šelest stébel
zapomenuté hroby
mlčenlivá zem
Tohle vážné haiku mě zaujalo opravdu hodně. - Tip.
Asi měsíc jsem žádné haiku nenapsala,ale dnes jsem se zmohla na variaci .
Vlnění trávy -
Zapomenuté hroby
mlčenlivá zem
jestli tím myslíš, že to není ortodoxní, tak to podle mne zatěžuješ zavádějícím kontextem. ta slova jsou vybraná přesně a s pietou. Nálada je téměř přírodní. Vlast a nečitelná jména. Přirozené a pravdivé.
díky všem za zastavení a za zanechání názoru, trochu se ve vlastním vnímání tohohle textu plácám, tak raději honem k dalším. :)
Nevnímám to jako "obsahově příliš burcující", text je daleko lepší!! Neburcuje, nemá to zapotřebí. Co si homo SS udělá, to má.
Skvělé.
UchoNaKoleji-
27. 05. 2016smrtihlávku to je jen poukaz (kupón) že lidi si vybítaj taková čísla data aby předpovídali konec světa aj.
egil, vlastně mám ještě jedno skoro trilobití :)
Na Velké skále - / pod hranicí příboje / se vlní tráva.
Zbora, dnes jsem četla, že se nepodařilo ve sbírce vybrat na Krylův pomník, který si sám přál. V souvislosti s touhle písní bylo jeho přání pozoruhodné.O sbírce jsem nevěděla, výsledek bych sice nezvrátila, ale aspoń bych neměla špatné svědomí.
a2a2a - skvělý výběr (chápu...pochvala od nedouka)...od zdejší autorky se mohu učit...díky vám...
a2a2a, původně to byla báseň ve volném verši, ale pořád jsem s ní nebyla spokojená. S komprimací do formátu haiku se zhutnila i nálada původního obsahu. Na takto malém prostoru se vyznění vyvažuje složitě, můj prvotní záměr vždy je, aby text nezůstal plochý, aby měl co říci, vykreslil se čtenáři. Snažím se vnímat odlehčenější motivy, ale někdy není možné vyhnout se vážnějšímu tématu.
Moc Ti děkuji za poctivý komentář, vážím si ho.
technicky bez poskvrny, jako obvykle, obsahově však až příliš burcující, protože ten kontrast, který je jedinečný, je zároveň i hlasitě žalující, ale současně právě tvé tehnické zvládnutí je školou jiným.
lucie.médea.
27. 05. 2016*
Mně se u pompézních pomníků z druhé sv války s těmito nekonečnými řadami zapomenutých jmen často vybaví úryvek z jedné Krylovy písničky od hrobu neznáho vojína:
Co mi to říkáte, že šel bych zas?odpověď čekátenasrat, jo nasrat
CarverIsBack2
26. 05. 2016Tak tohle je super. ***
UchoNaKoleji-
26. 05. 2016a ke všemu tři jedničky! to musí značit minimálně konec světa na písmáku :D
jednooká panenka
26. 05. 2016paráda *
Evženie Brambůrková
25. 05. 2016/T