Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sedivnej svět
Autor
agáta5
Paní Divná
Šla pomalu a dívala se na zem. Jednu nohu na chodníku, druhou na silnici. Kdyby jí bylo třináct, nikdo by si jí nevšiml, ale sedmdesátiletá babka byla okamžitě středem pozornosti i toho mladýho podnikatele, co takřka běžel. Zpomalil, podíval se jejím směrem, pak někam do vzduchoprázdna a zase na ni. Zakroutil hlavou a znovu se rozeběhl. Nejspíš mu zůstane viset v hlavě celej den.
Babka zatím vážně nevážně dohopsala k pekařství, zastavila se, urovnala neforemný drdol na hlavě a vykročila k obchodu. Těsně před vchodem narazila na rozbitou dlažbu. Zastavila se, trochu předklonila a skočila těsně za ní až k prahu. Nahlas se zasmála a bokem otevřela dveře. Koupila pět rohlíků a úplně stejným způsobem se vrátila domů. Šedivý šaty za ní povlávaly a drdol vypouštěl šedivý vlasy pramen po prameni ze sponek, dokud nezešedivěla úplně celá. Nakonec zmizela v oprýskaných vratech. Došla až do druhého patra, odemkla a vešla do kuchyně. Na tácek položila dva rohlíky a nalila do hrnku meltu.
„Božkáá, ruce sis umyla?“ ozvalo se.
Rychle se podívala na ruce, nesouhlasně pohodila hlavou a vzala tác.
„To víš, že jo, přece nejsem blbá,“ řekla dece v druhém pokoji.
„Já neslyšela vodu!“ hlas se vyčítavě zvýšil.
„Jsi hluchá, no,“ odsekla.
Položila jídlo na stolek a rychle vyklouzla z pokoje.
Zapadla do svýho a zamkla. Pustila zbytek vlasů ze sponek. Zpod postele vytáhla baskytaru, nasadila sluchátka a začala vybrnkávat. Přihmouřila oči. Paráda. Revmatický prsty zrychlily a pokojem se neslyšně rozezněl koncert.
Pan Divnej
Blbci, blbý, ignorantský, šeptal si pod vousy a dál mazal řídítka slepičincem. Já vám dám srandičky!
V hospodě u Pažouta to vřelo. Chlapi chlastali jako naposled v životě, skvěle se bavili a vymýšleli lumpárny. Včera tomu podivínovi vynesli kozu na střechu kulturáku. To byla prdel, jak kolem pak pobíhal a křičel. A koza se pásla na zarostlý ipě a všichni jí byli u zadku. Dneska by mu mohli vypustit králíky.
Pan Divnej dokončil práci a zamířil k domovu. U vrat ještě zapojil elektrickej kabel, co kdysi používal na ohradníky, aby mu neutekly krávy. Na něj si nepřijdou, hajzlíci.
A pak si pustil konečně to nový porno, co mu přišlo na dobírku. Sakra, to jsou ale kočky, takový jsem ještě neviděl, pomyslel si a valil svý sedmdesátiletý vočiska na obrazovku.
V noci se rozlejhal po vsi řev, ale to pan Divnej už dávno spal spánkem spravedlivých a uspokojených.
Paní Divná
vkročila do kulturáku. Všichni se otočili a zmlkli.
„Jdu na konkurz,“ šeptla a vybalila svoji lásku.
„Babí, ste se spletla, néé, tady není kremace.“
„Kušuj nebo tě uspím.“
Jo, na tenhle konkurz nikdo jakživ nezapomene. Divoký psi vzali do party Božku i s její jednadevadesátiletou matkou. Ta dostala novýho asistenta. I na něj uspořádali psi konkurz. Docela prča, protože ho vyhrál pan Divnej.
U Pažouta je od tý doby smutno. Pan Divnej jezdí po šňůrách a na rodnou hroudu zvysoka. No není ten svět divnej?
28 názorů
Marcela.K.
07. 08. 2018nečetli by tě, kdyby je to nebavilo :-)
:)) na kravinky mě užije :) vždycky si říkám, jestli se lidi baví tak jako se u psaní bavím já :)
Marcela.K.
06. 08. 2018Je! :-)))
...tažený ad absurdum, ale nepřehnaný. V něčem mi to připomělo místní autorku "brackenridge" , jen se musím hluboce zamyslet v čem :)
:) no jo no :)))
jsi mě inspiroval tvoje "kdo to čte je vůl" nemá chybu, mám několik desítek takových povídání s vnukem... vložím ochutnávku nejspíš :) jsi mě nadchl fakt!
lakrove, já ti snad ani nemůžu odpovědět... jsi to napsal za mě... ani já občas nechápu, co ze mě vypadne :)) dikes, že ses pobavil :))
Události toho "nepříběhu" jsou tak zvláštně dávkované. Místy se bavím, místy nechápu, ale celkově vítězí ta zábavnost. Takže tip.
careful, prima :)))
díky vám všem za zastavení :))
Petře, no u nás je všechno oký, jen v hlavě to mám divný :)))
Je to divný. Ale jaký jiný by to mělo bejt, než divný, když je to o divnejch lidech? Pointa není nijak výrazná, ale jinak je to bezva správňácký. Tip.
sakra kde to bydlíš takovádle sešlost není ani ve starý Hrabalovský Libni pod Palmovkou...:-)
...pak se ti důchodci věčně divěj, že nestačej z penězma..bych se nedivila, kdy si koupil i sbírku Evy a Vaška za super cenu jen 1299,-
Už asi chápu v čom byl divnej: objednával si porno a platil za něj, když je ho plnej internet...
:)))) careful, jj, nic divnýho, co?
qíčalko, přesně takhle nějak :)
aleši, jo, ventil je strašně důležitej :)))
dikes za kuk
Spíš by to mělo jít asi někam někam do pohádek a tyhle rozthaný věci nejsou úplně pro mě, ač z tohohle jde nějaký komplexní příběh vyčíst... ale jinak zajímavé.
Jen teda nevím, co bylo divnýho na panu divném...takových dědků imho je...
aleš-novák
26. 05. 2016je to tak...pro divnost se musí najít správnej ventil :o)