Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJak se rychle státi bezdomovcem
Autor
MKbaby
Housenka si v hlávce zelí
lebedí. A sní ho celý.
Holka není zrovna chytrá,
netrápí ji slovo zítra,
žere, žere zelení.
Prožere si bydlení.
52 názorů
Doufám, že ty nápady Kyijna o urážlivosti a politické korektnosti a vůbec, kdo se čeho dotýká byly jenom takovým nesmělým pokusným balónkem, kterej rychle splasknul. Jestli ne, tak ho rád osobně píchnu. Tady jsme v Blbůstkách.
My ostatní neřešíme, koho se dílko dotklo, koho by se mohlo dotknout a koho se možná dotkne. (Tomu já říkám autocenzura.) Tady se píše možná neuměle, ale svobodně. Aspoň zatím.
Kyijna se v tom povrtal a přišlo mu to osobně urážlivé... On totiž neví, že jsme z klubu neumětelů. ; -)) Ale mi na tom vadí jiná věc: Buď to byla příliš malá hlávka, nebo naopak - příliš velká housenka o)) /***
To bude housenka s volebním právem. Jakmile si zelí sežere, zvolí si takové představitele, kteří jí bepracně zajistí další hlávku.
ehm...s mojim apetitom tazko vzlietnem, nepomohli by ani strukoviny:)
v kazdom pripade dakujem, gavalieri este nevymreli:)
Motýlem stala ses místo muže,
létej si, on si trhnout může,
užívej život na plné pecky,
on místo křídel má jen kecky :-)
Bejby, keby sa mi tvoje dielka nepacili, nechodim sem cerpat silu:) Viem, ze pod nimi najdem skvele komenty a o tom predsa vsetko je - akcia, reakcia:)
môj ex bol húsenicou asi,
preflákal prachy za tri domy,
čo všetko má už na svedomí.
zošedli mi z toho vlasy...
a stále neprichádza chvíľa,
že by sa zmenil na motýľa
Jo a básníkem se rozhodně stát nehodlám. Možná až budu jednou isolován od té úředně uznané psychicky zdravé většině populace v měkce vypolstrované místnosti bez kliky na dveřích, řeknu si o voskovku nebo o jiný bezpečný psací prostředek a budu básnit na plný úvazek :-P
Já píšu opravdu jen tak pro radost. Ale díky, že se mými veledíly někdo vůbec zabývá :-)
To máš pravdu :D Jak říkám výš, nechal sem se unést symbolikou, který tam nejspíš není:) Od někoho jsem tu četl pohádky "jen tak pro radost" a byly tak krásně symbolicky poučné, že se mi chtělo z ochoty a myšlenek toho autora skoro plakat štěstím:)
Kyijno, ty bys byl schopný napsat vážnou kritiku i na pecnámspadla:) Některé počiny se prostě píšou jen tak pro radost - blbůstky (MKbaby promine, určitě ví, jak myslím, můj oblíbený autor:)). Řeknii si prostě "blbůstka" a uvidíš jak to zní ... tak nějak nablble? a co chceš kritizovat? :D :D
Tedy, pokud to vztáhnu na housenku, tak je opravdu hloupá a nemyslí na zítra, protože si prožere bydlení, což o to...
Nelíbila se mi jen myšlenka symboliky, že když někdo nemyslí na zítra, je hloupý a nebude mít kde bydlet, ale už mi sedí, proč je to jediná prácička, co mi od tebe nesedí - ten symbol nebyl záměr, že?...
Nu, každopádně na mě toto dílo tak působilo, protože vnímám symbolicky, takže si za kritikou stojím, i když je trochu neoprávněná:)
Poslyš, já tě chápu, ale co když se najednou staneš nějakým básníkem a lidé tě budou číst a chápat, a pak zjsitíš, že jsi nepsal pravdivě?
Konkrétně, co když si nějaká slečna řekne, že má "myslet na zítřek", a tak bude myslet na zítřek a bude si připadat chytrá, a zapomene na "dnešek" a na to že je krásná?
Mě neurazilo to dílko, mě urazilo že neurazilo ostatní. Jinak je to jedno z mála, máš příjemnou a každodenní tvorbu, ale soustředil bych se na to, aby byla nevyvratitelná;) Jen čistě pro tvůj pocit, víc a důvěrněji si pak ulevíš. Na mě kašli, mysli na sebe.
Kyijna:
Mně to navazuje velmi dobře a zdá se, že všichni pochopili. Věř tomu, že urazit jsem nikdy nikoho nechtěl, ale pokud tě toto moje veledílo uráží, pak mám holt jediný recept - nečíst :-)
Já už jsem to tu psal mockrát - mým cílem není hrát si na nějakého básníka. Cíle mých děl jsou pouze dva: ulevit mně a pobavit ostatní :-)
Jo, prozradíš mi, co znamená to zvláštní jméno Kyijna?
8hanka: U mne už je tradicí, že komentáře jsou lepší než původní dílo. Ale alespoň je nějaká sranda :-)
Holka není zrovna chytrá // netrápí ji slovo zítra
na sebe myšlenkově nenavazuje - i když bude chytrá, může kašlat na svět (tzn. že nemusí být chytrá na to, aby nekašlala na svět).
Navíc mi to přijde až osobně urážlivé. To je to pro ostatní tak dobře skryto za slovy? Tahle básnička by holčinu moc nepovzbudila no...
prima, aj komenty, suhlas najma s Diankou a Alesom...treba zit dnes, ziadne zajtra uz byt nemusi...
Evženie Brambůrková
03. 06. 2016Kdo má pěkné bydlení,
ale do sběru prodá topení,
z parket pěkný táborák,
však jim dají další barák.
Evženie Brambůrková
03. 06. 2016To mi něco připomíná. /T
jejdavilda
03. 06. 2016*
aleš-novák
03. 06. 2016neurážej se, tamten má velké M :o)
Stázko... toto oslovení je vyhrazené... abych se neurazil :-P
Díky všem za kuk :-)
aleš-novák
03. 06. 2016sníst střechu nad hlavou není zrovna prožíravé...
Král:
Až si na zelí smlsne,
pojí číslo popisné,
nebojí se, že by padla,
trable hodí za tykadla.
Zimní kral
03. 06. 2016A z toho zelí za chvíli bude mít křídla motýlí.:-) T
tyhle denní stvoření
společnosti koření
my ostatní vyniknem :))))
mám husí kůži z lidí, kteří žijí jen tím dnešním dnem... u housenek mi to nevadí