Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVražda autenticity
Autor
Movsar
Vražda autenticity
Do displeje telefonu ťuká vážně, jako by sepisovala protokol o vraždě. Ostatně ano, o vraždě autenticity. A tak je jedno, jestli právě někomu líčí, jak včera výhodně koupila liči nebo podává své city. Vše je jen digitální šlem protékající krásnou tubou s prasklým displejem.
Krámek s lucerničkou
V pasáži Lucerna je krámek, nad kterým by mohla viset červená lucernička. Nabízejí v něm luxuriosní dámské prádlo plných velikostí. Ta cesta kolem výkladu hřeje, tohle místo je jinačí než poštovní schránka z rohu ulice, přestože o něm básníci dosud mlčeli. A přitom žádný důvod, vždyť jsme zemí, kde nenalezli Venuši knidskou, ale věstonickou.
Tsunami banalit
Knihkupectví je uzamčeno klíčem ticha. Jen na chvíli. V Paladiu mají tu loď z lega, říká do telefonu korpulentní ženská. Na druhém konci nejspíš admirál, co by bez té zprávy chvíli neuhrál. Jsme zatopeni útržky prázdných sdělení, nechali jsme se smést tsunami banalit. A ani bytelná loď z lega nám už nepomůže.
Všechno vezme kakao
Ve skleněných domech už zaměstnanci nadnárodních korporací usedli k podvečernímu kakau. Někteří ještě cosi mumlají do drátků plandajících jim pod bradou, ale atmosféra už rozpustila všechny hrudky, stává se rozpustilou. A co přijde na přetřes? Seriály, restuarace, Kréta, víno a jiné blaženosti neboli protokolární identity. Ti lidi všichni září, je to snad ještě ničivější než atomový test Trinity. A všechno nakonec vezme kakao.
11 názorů
aleš-novák
11. 06. 2016ano, na věstonický krámek je třeba si posvítit...
Marcela.K.
11. 06. 2016cen :-))
Marcela.K.
11. 06. 2016Jednou jsem vlezla do krámku se spodním prádlem a lekla jsem se...a utekla :-)
i mňa zaujjal obchodík plných veľkostí, aj keď pravdepodobne z iných dôvodov ako prítomných pánov...:)
a premýšľam, aká tenká je hranica medzi dámou plných veľkostí a dámou korpulentnou (človek korpuletný - má veľký objem, plnoštíhly)
Evženie Brambůrková
09. 06. 2016Tsunami banalit se valí ze všech stran.
Krámek s lucerničkou je kouzelný. /T
Vražda autenticity jako digitální šlem je moc povedená.Je s podivem, že o krámku pro venuše věstonické básníci dosud mlčeli, ovšem tys to napravil:))) krásné /T.