Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKrajina v bouři
Autor
MadPoet
Poslední tóny hravé předehry doznívají. Pomyslné ticho před bouří končí. Lehký vánek, který mne ještě před malou chvilkou příjemně ovíval, sílí a mění se v kvílející vichřici. Krajina je zahalena do černého pláště a oblohu ovládli vládci temné říše – krkavci. Z parného letního odpoledne jakoby se stala noc.
Zazněly první basové tony tympánů – koncert začíná. Koruny stromů se ohýbají v poryvu větru a špičky jehličnanů se klaní rozzlobeným pánům nebes. Louka se proměnila v zelené moře, jež se vlní v rytmu větru. Krajinu brázdí sladké slzy bohových poslů. Temná mračna pláčou. Oblohu křižující blesky, jako šípy z Perunova luku, varují před nadvládou tohoto mocného živlu. Bouře, ta nemilosrdná a krutá. Náhle symfonický orchestr utichl a nastalo hrobové ticho. Jediné co slyším, je tlukot mého srdce.
Klid?. Z nebe se pomalu snáší slzy padlých. Déšť sílí. Prásk! Krutá paní znovu udeřila. Nebeský orchestr hraje Vivaldiho Presto. Hromy burácí s ozvěnami mosazných činelů. Impozantní dílo se blíží ke konci. Závěrečný tón zní široko daleko. Poslední decrescendo. Ladně padající kapky deště se ztrácí do piana a hromy s blesky mají ve svých notách už jen pomlky. Na obloze se objevily paprsky hřejivého slunce a jemná melodie ptačího zpěvu v krajině opět nastolila mír.
6 názorů
V podstatě to možná i určitá převaha obratů měla být. Nenapadá mě vskutku žádný smysluplný obsah, nikdy mi tohle moc nešlo. Jen jsem "uměla?" popisovat.
Děkuji za názor :) zkusím trochu oprášit zásobu slovních obratů.
První dojem, jaký to na mě dělá, je, že je to vítězství slovních obratů nad obsahem a že ty slovní obraty jsou často neoriginální, tj. léty oposlouchané. Jako školní slohová práce je to ovšem přijatelné.
Děkuji! Pravda, tehdy jsem vážně jen popsala svou představu krajiny v bouři. Pokusím se jí přidat nějaký ten smysl tedy :)
Brilantní popis, brilantní metafory. Ale líčení samo o sobě trochu postrádá smysl. Doslova - není tam žádný smysl. Pokud toto zkloubíš s nějakým obsahem, bude to dílo.
A jakou známku jsi za tu školní práci dostala? Pokud to není tajný.:-))