Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seV usnulé chvilce
Autor
Movsar
Horký sad
Za červnových odpolední se město mění v horký sad. Některé nechávají své ovoce nadivoko, jiné je ukládají do košíčků, z nichž ty krajkové jsou nejlepší. A ty chodíš a kontroluješ úrodu, často se zastavíš, abys pokýváním hlavy vzdal hold zralosti: Ano, tady již sládnou do plnosti. Jen chutnat není dovoleno. Co je to pak za sad…
Horké pole
Ta prsa, to je tutti frutti, melouny povalující se líně v rozpálené hlíně. A když se dá do běhu, padají a snadno bys pod nimi našel smrt. Ne smrt anticky heroickou, ale sladkou jistě.
Holky pod Václavem
Holky pod Václavem. Skončila jim škola, a tak lelkují. Je mezi nimi taková, co by se nebála vyprat prádlo chudým? Možná je. A třeba tam taky bude jednou stát celá z bronzu a holky, co jim v červnu končí škola dřív, budou právě pod ní spřádat nedospělé plány léta.
Zelinář z Hanoje
Vietnamský zelinář se mlsně otáčí za dívenkou sotva dvanáctiletou. Zkrmil by ji okurkou hadovkou ten smyslník z Hanoje. Ona ale nastoupí do tramvaje a, je navždy pryč. Zelinář hladí jednu z vystavených broskví a v očích má temný žal.
Obrázková holčička
Je krásná jako obrázek. A ještě teprve bude, říkají si malíři, jsou-li na světě ještě nějací. Maminka ji vzala na výlet poledním autobusem od Podolí k Brumlovce. Pro takovou holčičku je to světa kraj. A tak se k sobě tisknou, protože na cestách číhá nebezpečí.
V usnulé chvilce
V usnulé chvilce rozpouštíš všechno kamení dne. Spory, nespravedlnosti, strasti, každou minutu marného provozu. A měsíc přichází pravidelně, jako toulavá kočka z žízně a zvědavosti. Díváte se na sebe, za usnulé chvíle.
6 názorů
Tentokrát mám dojem, jako by ty kapitoly postupovaly proti času: Od obdivu dospělosti až téměř k pedofílii :-) Tady ...malouny povalující se líně... je asi překlep a tenhle tvar slovesa ...Zkrmil by ji okurkou... by možná měl znít ...zakrmil..., ale třeba něčemu nerozumím.
aleš-novák
22. 06. 2016úplně vidí, jak ten obchodník se smyslným ovocem provází svýma trvale přivřenýma očima odjždějící tramvaj...