Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLono je pasca
Autor
Movsar
Lono je pasca, čtu. Dál nic. Autor se spokojil s konstatováním, že lůno je past (prý na muže). Připomnělo mi to včerejší cestu Myslíkovou ulicí: vycházím z antikvariátu a v dálce, tam, kde obvykle jen cinkají lžičky o hrníčky s kávou, řev: tlupa Poláků křičí Polska, Polska; někteří u toho i vyskakují do výšky, podobně jako opičáci chystající se k útoku na znepřátelenou tlupu.
Tak tedy, lono je pasca. Připomínka historky s polskými fanoušky má ještě jednu souvislost, a to ono vykročení z antikvariátu, území knih. Odkud čerpal autor (nikoli původce) příměru, z jaké tradice? Od starozákonního pesimisty Kazatele? od misogyna Pavla z Tarsu? od dominikánů Sprengera a Kramera, autorů Kladiva na čarodějnice? od dekadentů 19. století? z vyprávění, kořenícího až ve starověku, o fenoménu vagina dentata, jehož se nadšeně ujali psychoanalytici? Netušil jsem to, a tak jsem tu otázku položil. Odpověď nepřišla, autor žil v přesvědčení, že to on objevil metaforu o ženském klínu jako pasti.
Nevědomost je past.
41 názorů
..jj..hned po slovu zadek, kterým jsem tak posedlá, miluju jako druhé objektivizace:DD
vlastně mě těší, že mám dalšího vášnivého nenávistníka. jen už bych ocenil i nějaké skutečné výtky, ne jen ty věčné "bláboly" a "projekce" atp. careful zas miluje slovo "objektivizace", když se dáte dohromady, už disponujete spolu s projekcí dvěma pojmy! aneb víc hlav víc ví.
kristepane, ty seš schopen zapráskat svými bláboly celou hlavní stranu jen abys byl vidět..
aleš-novák
24. 07. 2016ze záhadných důvodů zmizelo tvé klíčové dílo o mistrech an písmáku...jak si to máme vysvětlit? Bereš to jako házení perel sviním?
zas v tak vyhrocených rozměrech bych to neviděl, pokud píšeš o bojích a nenávisti. rozhořely se tady diskuse. pomalu dohořívají. neděláš pak jen to, že přikládáš do ohně?
Movsare, tváříš se, že ti jde o věc, přitom za tím vším jsou jen osobní antipatie a uražená ješitnost. Kdyby ti opravdu šlo o věc ("...já budu za kritiku rád, když 1. nebude vulgární a 2. když nebude zlomyslná..."), asi sotva bys krátce po názorové roztržce s některými lidmi kolem klubu neumětelů začal demonstrativně tipovat vulgární výrony R.L. směřované proti tvým aktuálně domnělým nepřátelům. Kdyby ti šlo opravdu o věc, sotva by ses přilísnul zrovna k autorovi, který téměř není schopen stvořit kloudný rým, který má zatracené problémy s pravopisem a k tomu je jeho programem jen oslava sebe sama a plivání jedu kolem sebe.
Rád jsem tě četl, tvé reportáže z procházek Prahou plné půvabných postřehů byly úžasně osvěžující. Ale od té doby, co na Písmáku jen ventiluješ svoji uraženost, tě už nečtu. Nechceš se na to vysrat a začít zase psát ty svoje půvabné textíky, které dokáží potěšit duši ostatních?
Nenávist není program...
Schopnost mnoha slovy nic neříci máme asi společnou. Ty ji ovšem využíváš mnohem častěji.
máš dar/vadu, safiane, napsat mnoho vět a neříct vůbec nic. měl by ses od japanologů taky něco přiučit, když už "s nimi mluvíš". v japonsku se totiž taková mnohomluvnost (my češi pro to máme pěkný výraz užvaněnost) pokládá za neslušnost.
Milý Movsare, jsi příliš zahleděný do sebe. Tvé kritiky jsou povrchní a apriorně pojaté. Člověk se z nich, krom chvály nebo hany, nic nedozví. Jsou to takové typické cochcáty dnešní doby. Ale co dělat, když podobné čteme i v časopisech, které by měly udávat tón. Jinak máš pravdu. Nevím, co je to haiku, protože o tom nemluvím s tebou, ale s japanology nebo s autory, kteří, třebaže haiku píší, mají před ní velkou pokoru.
Tím, kdo tu k disputaci přistupuje nepoctivě, jsi právě ty.
zordon si kontext upravuje do podoby vhodné ke kritice, ty zas z kontextu vytrháváš... lidi, lidi, měli byste přece jen přistupovat poctivěji k disputaci.
... a jaký dílko chceš rozebrat, to ve kterém urážíš hiphopery a máš naivní představu o tom, že se něčemu musí věnovat jen mladíčci... a nejspíš mluvíš o něčem, co vůbec neznáš a ani znát nechceš...púrostě jen odsuzuješ? Opravdu to mám sepsat? Není třeba...komenty mi stačí...
no, já nevím, Pavla neznám...ale ty v komentech někoho s označíš deviantem, protože tak patrně vnímáš osoby s nevyjasněnou sexualitou... sám nejsi lepší než Pavel ve tvých představách... to, že je něco špatné ve tvých očích, to nedělá špatným pro všechny... ani opačně
pro mě je velkou neznámou, a možná jsem někdy motivován právě tím, ten fenomén boje za práva špatného autora. to je něco, co by si zasloužilo analýzu. lalula, toyenka, slamková a nyní okoloid. a když jsem naopak napsal pochvalnou kritiku, bylo to čteno opačně, že jhsem vlastně napsal hanopis (amores). to je něco, čemu těžko rozumět, ale nazval bych to spodní proudy písmáka. velmi temné spodní proudy.
jinak, já budu za kritiku rád, když 1. nebude vulgární a 2. když nebude zlomyslná. zatím jsem se ale vždy dočkal jedno z toho, případně směsi obojího. ony i ty pedanteri, minule ta trapnost s trvalou (proč by nemohla být lokalizována?!) a nyní s pavlem (jistěže byl misogyn). proptože platí: člověk se o sobě dozví jen z útržků hovorů druhých, žádný vlastní sebeponor není možný, nebo je, ale velmi obtížně.
Jsem to ještě ani nečetla. Já netvrdím, Movsare, že nemáš v řadě věcí pravdu, ale řada tvých děl by se dala taky rozebrat a kdybych z nich měla vytáhnout jen a jen zápory a sepsat o tom "kritiku", tak z tebe celkem lehce udělám, debila, hajzla, úchyla nebo co budu jen chtít, když použiju pár správných argumentů a v mém případě třeba i nějaký ten vtip.... ale o hříčkách okoloidúcího si taky většinou myslím své a tip jsem mu dala tak jednou...možná dvakrát...
...tohle měla být asi hříčka humorná...jen okoluidúcí nějak nechápe, že spíš trapná až urážející
pak ti nezbude než číst víc než jeden list. je dobře, že chuť ti neschází.
ta věta, promiň, je vážně komická: svatý pavel spolupracoval s mnoha ženami.
Nestačí číst jen jeden list. Je potřeba znát reálie a celé Pavlovo učení, jeho postoj byl na tehdejší dobu k ženám velice vstřícný. Sám Pavel s mnoha ženami osbně spolupracoval. Obviňovat ho z misogynie je trochu mimo mísu.
Jinak díky za brilantní psychologický rozbor mých motivací ;)
ale vůbec není, v té době byl téměř každý muž misogyn a pavel jen o něco větší. než vyslovíš hloupý soud o hlouposti, měl by sis přečíst třeba 1. list korintským. a číst ho hermeneuticky, vnímat pavlovu laskavost někde a přísnost jinde, třeba takto ho číst. ale chápu, že ses tady chtěl jen vyslovit ze své sebelítosti nad postavou autora okoloid., do něhož jsi projektoval svou smutnou postavu.
"Misogyn Pavel z Tarsu" - to je, sice často traktovaná, ale přece jen hloupost.
Movsare, ty ses právě probudil? Takové to na Písmáku bylo vždy. A ještě něco. Haiku není žádná hříčka. je to velmi obtížná forma. Ale protože je krátká a zdá se snadná, dělají z ní zdejší pěstitelé hříčku.
dovolím si za seba poznámku:
dávnejšie nepíšem nič, nie som tu pravidelným návštevníkom, mňa nemôže nikto podozrievať, že dávam tip za tip...
niečo ma zaujme, niečo nie...pravda, som len obyčajný čitateľ nie vyštudovaný literárny teoretik, ale opakujem, keď dám tip, tak preto, že sa mi niečo páči, dozviem sa niečo nové, či aspoň provokuje:)
aleš-novák
03. 07. 2016ano, dokonce je to v kategorii "ostatní nezařaditelné"...já zase své jazykové hrátky dávám většinou do "blbůstek"... nejsme filosofové, jsme amatérští pisálkové. Když přivedu jen jednoho člověka k tomu, aby přemýšlel o češtině/slovenčině, nejsem tu zbytečně. Byť se jedná o hříčky.
to nemůžeš myslet vážně. k jádru slov? o to se pokoušel heidegger, nádherně, přesto troskotal, skácel a skuteční básníci. haiku je selfie duše přece nejde ke kořeni slov, je to, jakkoli aktuální, jen hříčka, nic víc.
aleš-novák
03. 07. 2016jen nech hrany nabroušené!!! :o)
zpětná vazba je užitečná, i když ji někdy autoři nepřijmou...
pro mě je okoloidúci inspirativní autor, protože zkouší jít na jádro slov, sdělení... například jeho "haiku je selfie duše" považuji za velmi trefné a výstižné.
a neměla by být péče o náročnost součástí literárního prostoru? nebo se snažíme přiblížit fejsbůkům?
a abych obrousil hrany: já bych nikdy neshodil text, u kterého je znát snaha. k takovému autorovi je třeba přistupovat citlivě, třeba píše terapeuticky, třeba je to pro něj citová věc, třeba píše někomu, na kom mu záleží, atp. ale jakmile tady, a to opakovaně, někdo exhibuje, aniž by vynaložil jakoukoli energii, byla by patrná snaha, pak je to skutečně na úrovni "banik pyčo". a pak si servítky brát nebudu. je to plevel, řečeno (socio)biologicky.
aleš-novák
03. 07. 2016co vyjadřuje tip na písmáku? je to snad nějaká známka kvality? možná částečně...
někdo tak ale můžu hodnotit provokativnost, ať už se taková většinově líbí nebo ne...
myslím, že věnuješ příliš energie kratochvilné hříčce. to dílo není filosofická disputace, je v dílně...někoho pobaví, tebe ne. jsi náročnější než ti, co tipují...
ale je tu jisté vysvětlení, známé, od počátku webu: tip za tip. na to mě nikdy neužilo. takový tip je totiž jako křivé znamení. je taková hezká definice rozhovoru: skutečný rozhovor je takový, kdy se dozvím, i to, co jsem vědět nechtěl. asi tady ale začínají nabírat moci síly, které zjevně chtějí jen potvrzení, ne vědění/poznání.
asi podstatnější otázka, a té jsem se měl věnovat, je: jak se může stát, že někdo větě lono je pasca složí hold. budeme-li za hold, přijetí a uznání považovat "tip". to je na tom písmák opravdu tak špatně, že se tady cení výkřiky podobné tomu nejstupidnějšímu z diskusí na novinkách a idnesu? chápu, že internet je mámivý, že to prostě láká kdekoho, napsat si sem třeba "banik pyčo", ale pak by měla existovat nějaká zpětná vazba. o tu se tady čas od času pokouším. ale jak vidno, je to velmi, velmi riskantní počin. snad sde, aleši, nechceš stavět do tlup?!
aleš-novák
03. 07. 2016prostě úhel pohledu...copak tu každý zdůvodňuje, jak dospěl ke svým subjektivním popisům?
aleš-novák
03. 07. 2016jen tvůj mylný dojem.
aleš-novák
03. 07. 2016jenže autor netvrdí, že on je objevitel.