Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSmrt v letním kině
Autor
Amale
Lásky přízrak
bez barvy, vůně, chuti
tebou prochází.
Rozkmitá buňky
zničí je do hloubky
do podstaty.
A ty se ani nenadáš
tys přece nevěděl
tys ho ani neviděl
no přece toho co tu byl
ten přece dávno zmizel
ten se vypařil
do žáru dne.
Je ale celkem možné
že odjel někam
či jenom odešel
za stříbrné plátno
letního kina
co tu promítají
po večerech
na sídlišti pro ty
co chatu nemají
a neodjeli k moři
co nepodlehli životu
a léta mámení
co se tu na chodnících povalují
hloupými sny zmařeni
zůstali tu ve městě
umírat na nemoc
z ozáření.
8 názorů
To corriente libre:
... k procitnutí v tichém nenávratnu
kde sotva setrvají
vždy pryč letící
jako děti bouřky
co stále mění směr
co rodí se na zemi
a pádem z výšek
páchají svůj život
ve víru nekonečna času
již kolují Vesmírem
od hvězdy k hvězdě
od "mám strach" k "jsem bohem"...
corriente libre
26. 07. 2016...neúnavně vstříc
proudícím
tepnám času
od pomíjí
k vchází...
...excentrickou
odstředivostí
vyladění
k procitnutí v tichém nenávratnu...
To corriente libre:
...nebo pokračují
dál po ulicích
či v žilách
či ve snech
všemi vnitřky
ven z města
na dálnici
co vede...
To Karel:
1. "nenadáš" - tvar paralelní k "nenaděješ", hovorového rázu
2. ne "v žáru dne" (kde?), nýbrž "do žáru dne" (vypařil se kam? když konstrukci zcela nerozumíš, neznamená to vždy, že je chybná )
3. "promítá" - beru, chyba samozřejmě
4. "...bez teček..." - to snad nemyslíš vážně.
Grafická úprava básně je ve velké míře autorská záležitost (velká a malá písmena, interpunkce, rozdělení do řádků, dokonce syntaktické konstrukce...) - přečti si teorii poezie, cokoli z 20. st.
Ostatní poznámky nestojí za diskusi.
Karel Koryntka
26. 07. 2016tady možná radši všechno malými a bez teček, "nenaděješ" místo "nenadáš" a "v žáru dne" ne "do žáru", dále "kina co tu promítá" ne "promítají" (promítají se filmy). Myšlenka je velmi dobrá, ke konzumu kritická, zde je možné využít tvé úchvátné obrazy, právě k doložení povrchnosti a sterility promítaného obsahu, který nicméně má stále sílu lidi (přinejmenším esteticky) skutečně ničit. Podání je dost dlouhé a ne všude dobře srozumitelné, např. ti venku "podlehli životu" kdo zůstal zase je "hloupými sny zmařen", kdo je na tom lépe? jako kdyby se kritická vypravěčka chvílemi zapomínala a toužila přeběhnout k hvězdám na plátno. (Což je téma samo o sobě.) Myšlenka se mi líbí a například řádek "no přece toho co tu byl" je výborný, plný zbytečného aranžovaného děje přesně jako v kině. Název rovněž vynikající.
corriente libre
26. 07. 2016...ty malé zlomky času,
co se nasbírají...
a vedou ke křižovatkám,
končí na křižovatkách
nebo pokračují...