Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seInstrumentářovo velmi divné odpoledne (o noci ani nemluvě)
Autor
Whitesnake
Přesouvat verše z mysli
Na papír vždy tak nepříjemně bílý
(a z něj pak někam směrem k virtuálu)
Je jako stěhovat piano
Do čtvrtého patra
Tam škrtneš o stěnu
Tu zase nohama zavadíš o schody
Pedály přišlápneš na plný plyn
A v mezaninu
V té chvíli zpocené katarze
Zas hořce lituješ do čeho ses to pustil
Hydraulika v tobě
Dávno nefunguje
Motorika už není co včera bývala
A pak ten objekt!
Kdo to sem dal, proboha prokrvenýho?
Ten výsledný instrument
Když se pak na něj o půlnoci díváš
Je divný a cizí
Křídlo přebarvené
Oči vykulené
Víko překlopené
Klapky zpřeházené
Hnáty poškozené
Struny rozvolněné
a hlavně ty tóny
blbé a zamlžené
...
35 názorů
Miroslawek
09. 08. 2016A teď si přečti: Vrh kostek nikdy nevyloučí náhodu ;)
blacksabbath
02. 08. 2016pochvalné...hmmmmmmmm......................*/***
Stárnoucí vlk
02. 08. 2016nepřijde mi to moc poetické, ale sugestivní ano, úplně jsem to viděl )
Whitesnake
02. 08. 2016jen to "přeci", jen to zatrollené "přeci".... :-)))
aleš-novák
02. 08. 2016pokud máš na mysli čítanky ve zmíněných ročnících a škamnách, pak jsou mé příspěvky zcela na místě :o)
Whitesnake
02. 08. 2016zase jsi mě (i tím šíleným odkazem) naprosto dostal -
další důkaz o tom, že tvé příspěvky nemajíé sebemenší šanci opustit škamny 5. (nanejvýš 6., popřípadě při jisté shodě okolností 7., a ve výjimečných případech tedy i 8.) třídy té Nejzákladnější školy...
Whitesnake
02. 08. 2016:-)))))))))))))
aleš-novák
02. 08. 2016abychom se vrátili k tématu díla:
aleš-novák
02. 08. 2016tedy, abych nebyl nařčen z pomluvy nebo nedejbože lži: dokonce 2012!!! :o)
aleš-novák
02. 08. 2016no, my starousedlíci víme, ale poslední Animálie přišla na svět v roce 2014... z pohledu zběsilosti doby skoro ve středověku :o)
Whitesnake
02. 08. 2016škatulka "vážný autor", aleši???? Chci pryč a hned!!!! Co mé Animálie, kolego, hrubě jste mě zklamal!
Whitesnake
02. 08. 2016dnes o "nadsázce" už ani slovo, al
Jeden (ať už ten či tamten) by k této - jinak poměrně zajímavé a nelehké - rétorické disciplíně přišel jako slepý k pianinu :-), viď????
aleš-novák
02. 08. 2016ona je ta nadsázka dost sofistikovaná, ne každý na tu hru přistoupí, když tě má zařazeného jako "vážného" autora :o)
trochu to připomíná obrácený postup u komentářů jiných autorů, kteří "něco" prohlásí za nadsázku, aby nad tím nemuseli přemýšlet...
takže vlastně dík za to po(po)jetí...:o)
Whitesnake
02. 08. 2016Člověk by měl z břízky bělokorky až pocit, že ji obtěžuji :-(
okoloidúci
02. 08. 2016ad „tak je to pro autora zajímavý... pro čtenáře o dost míň“
břízo, na písmáku prevažne čítajú autori, a pre časť z nich podelenie sa o peripetie tvorby zaujímavé určite je :)
Whitesnake
02. 08. 2016jo, jo, jo, břízo, ok, ok, ok. Beru a přijímám. Ale kdybys tu nebyla, nebyla bys zmatená a mohlas vyšetřit čas na něco autorského. Rozumovat nad blbůstkami je ztráta času. Chtěl jsem tě pozvat na něco jiného svého, ale ... huuups... tobě se nelíbím ani ve vážném stavu. Škoda.
Díky za zastávku a názor.
Whitesnake
02. 08. 2016znovu opakuji, břízko, zkus se podívat na na kategorii.
Jsi ovšem transparentní příklad toho, že se mi někdy stává, že stěhuji piano a donesu křečka. Já vidím a slyším piano, čtenář křečka. Promiň, ale tento fenomén je pro mne osobně prostě zajímavý. Takže klidně nesdílej, přežiju to :-)
Whitesnake
02. 08. 2016a ještě moc poprosím... všimněte si kategorie. Děkuji mnohokrát
Whitesnake
02. 08. 2016Díky za názor, Koryntko. Jen drobnost - nejedná se o "stav nucené tvorby bez inspirace", spíše o autorské pochyby, jestli onen instrument z přízemí (mysli) je vším tím stěhováním ještě stejný i v 1. - 4. patře jako původní zámysl.
Marcela.K.
02. 08. 2016Připomnělo mi to vtip o chlapovi, co si jde půjčit k sousedce do sedmého patra chleba a nejede výtah :-)
Karel Koryntka
02. 08. 2016když není o čem psát, tam vlastně by šlo psát přímo o tom, jak není o čem, že... já už jsem někomu psal komentář, že jeho takto vzniklá básnička je v té kategorii jedna z nejlepších, tahle je také dobrá, trochu přehnaně a zdlouhavě (to spolu dohromady nebývá šikovné), ale výstižně kreslí stav nucené tvorby bez inspirace - mnoho námahy a nikdo ten krám ani nechtěl, co s ním?
Whitesnake
02. 08. 2016ad O: přesně
ad K: Ta je zase až příliš lehká. A nezaměnil jsi zde náhodou premisu s přirovnáním? :-) Optimistovi se přesouvá lehce, tudíž to může být třeba flétnička. Pesimistovi těžce - proto ten klavír :-)
okoloidúci
02. 08. 2016... výstižný opis rozporov medzi motiváciou, tvorivým úsilím a pocitmi z výsledku :)
Whitesnake
02. 08. 2016Volné neumím... jen mě bavilo to přírovnání
aleš-novák
02. 08. 2016žeby nějaká rozladěnost? :o)