Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLaptop se špagetami
Autor
Movsar
Laptop se špagetami
Italský bufet. Ještě než se pustí do špaget, vytáhne z hadříku laptop, v „kosmické šedé“. A pak už žvýká těstovinu za těstovinou, aniž by spustila oči z displeje. Mladá žena, co jí ani dobrý make-up nedodá na výrazu. Je to s jejím zaměstnavatelem tak zlé, že ji nutí pracovat i při obědě? Anebo jí pohyblivé obrázky povzbuzují chuť k jídlu? Anebo je docela závislá na počítači? Jeden knižní titul, ač o něčem trochu jiném, má výjimečně přiléhavý název: Rozprava o dobrovolném otroctví.
Péče sama
Pečuje o sebe. Vlasem jde jí třpyt, okem jiskra a pleť má hebounkou a opálenou jako jiskřička, co dlouho stála na sluníčku před pomníkem pana Lenina. Je prostě péče sama. Sako lososové a taky pusinkou dělá jako rybička. (Reflex?) Je úžasná, jsem z ní perplex. Na Andělu vyskočí z tramvaje a běží někam za roh do Zborovské. Jaké štěstí tam na ni asi čeká? Ke komu se ty pulsující rtíky přitisknou? Závist je smrtelný hřích, proto si ukládám zapomenout. A loučím se s ní touhle miniaturou.
Nejvýš stránku z lásky
Má batožinu, dvoje kecky a ešus na tři decky. Holka v tramvaji. Je pátek večer a někde na ni čeká parta a spoj do divočiny. Do tábora dorazí až v noci. Polívku už nestihnou. Rozdělí se do spacáků a možná stihnou tak stránku z lásky. I to někdy stačí.
Anděl, místo docela malých zázraků
Tramvaj. Zrzavý drdol ční řadou pátečních cestujících. Ne, tohle není ohýnek hladových čundráků, je spíš jako plamínek nad hlavou apoštola. A venku, pod skleněným domem Anděla, parta Miloše Kozohorského a jeho Triumfální církve Ježíšovy. Ostatně tahle parta má blízko k letničnímu hnutí, holka s hořícím drdolem by mezi nimi našla čelné místo. A všichni by se rozmluvili andělskými jazyky a první ona. Jenže ne, jde k řece, vede se za ruku s kamarádem a mluví nepochybně řečí docela pozemskou. Miloš si nakonec taky vede svou. Zázrak se nekoná, není-li jím láska těch dvou.
19 názorů
musím uznat, že tenhle koment se ti vyvedl:DD... ale ano, slova jsou většinou vágní, to je jejich běžná vlastnost a i proto je komunikace problematická... ale co tobě to budu vykládat...ostatně znáš filozofy, co se tím zabývali...
uslintané. to je takové nějaké nejasné. ale takhle při vínečku a upražených mandličkách bychom tu námitku mohli hlouběji promýšlet..
UIž jsem ti několikrát psala, jak jsi odporně uslintanej... v tom tvém díle se to jednoduše odráží, až mi to místy nadzvedá kuft... s tím nic neuděláš...prostě za to nemůžeš a tady to nikomu divný nepřipadá (znáš je:D).
jistě by byla zajímavá debata o osudu, svobodě a projevech vůle, ale snad by bylo ještě zajímavější, kdybys nám, namísto více nebo méně ukrývaných útoků na mě, prozradila, co tě na těch miniaturách tak pohoršuje. odmysli autora a jdi rovnou k textu.
Víš, proč si nemůžu moc vážit toho, cos všechno načetl? Protože když čtu tvý miniatury, tak mi je jasné, že sis celoživotní ležení v knihách dobrovolně nevybral, ale že ti prostě nic jinýho nezbylo... a proto si můžu trochu vážit toho, co máš načteno, ale daleko víc tě musím litovat a zároveň se culit pod (neviditelnými) vousy.
Tak Miloš se jmenuje ... :) vždycky jsem se ho trochu bála, má přes ty reproduktory skoro omračující hlas ... teď, když má jméno, se už tolik nebojím:)))
Evženie Brambůrková
06. 08. 2016Já jsem pro ty stránky z lásky. Ty jdou dobře číst. /T
a vlastně máš pravdu:) ... tak tedy za všechny, ať nežeru! (že Anděl mám moc ráda:)
blacksabbath
06. 08. 2016super...palec nahoru..............*/***
aleš-novák
06. 08. 2016to je fakt...výjimečně :o)
:-)))))) aleši, dobrý! předem bych se vzdal práva na odměnu. a od rána do večera!
a díky, goro, to mě potěšilo.
aleš-novák
06. 08. 2016možná bys měl být členem dozorčí rady Úřadu pro ňadernou bezpečnost...
Péče sama: asi to bude reflex/rtíky/, někde jsem o tom četla:-)
Ten zázrak už jsi popsal:-) moc pěkné