Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seČeský Krumlov na sklonku léta
Autor
Gora
Český Krumlov na sklonku léta
Znovu se toulám uhrančivým Českým Krumlovem. Procházka tímto městem nemůže nudit snad ani hodně zhýčkané turisty.
A takovými návštěvníky bez duše a koloritu rozhodně nejsou Asiatky. Botky neonových barev u nich stále vedou a na subtilních tělech nosí letní oblečení zvláštních střihů. Volány z voálu vlají jako o život barevnými sukněmi a tylovými halenkami rozmanitě vrstvenými. Voalá, volány nesou letos v zemi lotosového květu prapor módy spolu s kloboučky ze slámy. Každý z nich zdobí květina, většinou umělá a nápadná typu gerbery. Jen ty tenisky kazí romantický vzhled.
„Tebe, jen tebe tak mííílujiii…“ překvapil refrén jinak nenápadného songu. Dívky a ženy, vlastně jen Češky, se snivě ohlížejí po dvou hezkých kytaristech v kraťasech. Mužský doprovod dam zrychluje krok a vleče je, pln žárlivosti, co nejdále od trubadúrů. Co kdyby to zpívali právě té jeho… Muzikanti obsadili lukrativní stanoviště před vchodem na první zámecké nádvoří. Šikovní mládenci.
Sluncem vybělená skála u domu lazebníků krumlovských podepřela již kdysi dávno klenot zámku, barevnou věž. Paní Perchta dnes nevyhlédla z ochozu nejspíš kvůli horku. Nehnula s ní ani vůně trdelníku, připravovaného na všechny možné způsoby, která se line zpod Zámeckých schodů cestou k mostu.
Harmonikáře vystřídalo duo snědých muzikantů. Vsadili na cikánskou a španělskou hudbu a svůj exotický zjev se záplavou černých kudrlin. Klarinet a kytara spolu se zpěvem zbrzdily krok procházejících, do rozevřeného futrálu semtam cinkla mince. Odměnou nejvyšší je občasný potlesk na otevřené scéně. Volare a cantare rozproudilo skupinku děvčat natolik, že do rytmu hýbala svými mobily a lahvičkami s pramenitou vodou. Cantare po japonsku.
Nejen lidé se potkávají na dřevěném mostě. Bernský salašnický pes s vypláznutým jazykem pozoruje bišonka, jak zlehýnka baletí kolem. Asi to bude slečna bišonka, podle vrtění zadečku. Stopu chytli také dva jezevčíci na společném vodítku. Ač se nezdají, táhnou pána značnou silou za americkým pitbullteriérem. Jen aby z toho nebyla nějaká mela na Lazebnickém můstku. Jeden opelichaný vořech, starý a mrzutý, se už ohnal po odrzlém rasslíkovi. Psi si to však mezi sebou brzy vyříkají, cizinec necizinec. Stačí jim řeč těla.
Je libo usednout na schody kašny na náměstí? Je, jistě, a hlavně zdarma. Množství stolků pod slunečníky není obsazeno. Český Krumlov je krásný a drahý. To se zdá být také jednou z příčin mizivé přítomnosti místních lidí v této pěší zóně. Zaznívají tu všechny světové jazyky. Ten koktejl národností přitahuje. V Itálii vedou všechny cesty do Říma. V Čechách do Českého Krumlova. Předkové, díky!
35 názorů
No, JARUB, když chci mít Krumlov pro sebe, musím si přivstat…A když chci mít „jistotu“ samoty, pak je skvělý únor ráno.Je již světlo, ale venku potkáš tak leda vítr, déšť, sníh či mlhu… Ale, máš-li kliku, někde nad Horní vyleze slunce a ty zíráš na zářící město, ve kterém jakoby právě řádil „turistický mor“…
Tedy to platí nejen o raze.
________________________________________________
Jinak <*> |||-_-|||
Lakrov:děkuju moc za čtení i mých miniatur. Jsem ráda, že tě zaujaly, a pokud mohu, zvířata mám všude:-)
Zdejší autor, jímž jsem bezpochyby ovlivněna, dokáže odít svá pozorování do brilantních slov a souvislostí, čehož já nejsem schopná. Proto moje pozorování jsou a asi i zůstanou takovým sousedským vyprávěním, co se kde šustlo:-)
Děkuji moc i Movsarovi, bez jeho podpory bych to vůbec nezkoušela:-)
Jméno města mi sice jasně napovídá, kdo je autorem tohohle letního "městopisu", ale styl, jímž je to psané (zabývání se turistkami, ohlížení se po nich) mi připomíná jiného zdejšího autora. Že by ovlivnění? Přesto se v dojmu, kdo je autorem, nenechám zmást a to kvůli následnému ohlížení se po psech -- teď už je autorství jasné; líbí se mi to ocenění jejich jednotného jazyka. Stejně jako ocenění krásy onoho města. Tip.
Kolobajda: děkuju, jsem ráda, že ti Krumlov zůstal v srdci dobře zapsán:-)
Český Krumlov je opravdu perla, ovšem pro nás poněkud z ruky. Takže Lednicko-Valtický areál, Mikulov - viď Lenko? Jinak postřehy ***
Jarmila_Maršálová
23. 08. 2016chystám se na Aslana)
Jarmila_Maršálová
23. 08. 2016* * *
Evženie Brambůrková
19. 08. 2016Jko bych tam zase byla. Je málo měst, kdy bych chtěla žít, ale Český Krumlov by to mohl být. /T
Čudla: ale Praha jistě taky, jen Krumlov je takový rodinný:-) děkuju, Čudlo
IQ nick: to jste měli velkou kliku, s tou peněženkou:-) No a ještě mám první díl, psala jsem v červnu, než jsem pořádala sraz části Písmáků, tak abych je navnadila na naše krásné městečko:-) Děkuju ti a kdybys jela ještě někdy do Č.K., ozvi se:-)
Nádhera! Moc pěkně střihnutá atmosféra.
Z Krumlova jsem si přivezla přesně tenhle pocit a ještě nezapomenutelný zážitek, když jsme po půldenním bloumání městem a dobrém obědě chtěli zaplatit a zjistili, že nám chybí peněženka. Jako poslední záchrana se jevila možnost, že jsme ji zapomněli v autě, tak jsem si objednala ještě jednu dvojku a můj muž běžel prohledat auto. Nikde nic a když ze zoufalství zvedl oči k nebi tak zjistil, že pěněženka celou tu dobu odpočívala na střeše našeho auta, kam ji ráno v roztržitosti položil. Nechyběla ani kačka. Nádherný Český Krumlov! :o)))))))))
JARUB: děkuji moc , mám v červnu ještě první díl, zvaný jen Č.K.
Snad se do Prahy někdy podívám /po třiceti letech:-(/
Moc hezký! A což teprve centrum Prahy, kde bydlím...... - když chci, aby ta nejkrásnější místa bya na chviličku jen pro mně, musím se jít projít ve tři ráno........ :o))
okoloidúci
19. 08. 2016... ako vždy pekné miniatúry, oku a klávesnici glosátorky neunikne nič, čo stojí za pozornosť :)
blacksabbath
19. 08. 2016Je libo usednout na schody kašny na náměstí?.....ano je.......děkuji za procházku......*/***
zítra do ČK shodou okolností jedu na svatbu vzdálené sestřenici, přesněji řečeno neteři 3. stupně - tak se těším, jsem zvědav .... jinak k textu: milé zastavení TIP
Umějí se odvázat a zavrtět třeba i boky...díky moc za čtení mých pozorování:-)
aleš-novák
19. 08. 2016Cantare po japonsku...dobrý postřeh :o)