Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNalévání hroznů; bezpodstatně
Autor
Markéta
Nalévání hroznů; bezpodstatně
Navlékl jsi svoje tělo do přezrálých
hroznů ticha. Příliš snadné krvácení
Bezpodstatné, každodenní... Mlčení až do nezbytí.../ Z této strany
zdi je pozdě. A my jsme časní na cokoli. Na strach; uvnitř kdosi
se jím živí, cizoloží v našich jménech
tráveni jsme polohlasem. Nastavuji svůj vlas vlasem
vláknem z tebe odmotaným, přináležící k mým zítřkům...daným?
nebo z pod lebeční kosti dějeme se napříč okny
rozsvícených, zhasínaných; svědectví
že pod lampami i cizinci čtou svá jména. Ulice, kde vlastní kroky
mohu klást před známé dveře
Snad právě ti nehledaní nosí tvoje amulety...
Zhasínám. Tak do půl věty. Napříč okny našich domů
/tobě, nám.... což jsem tu doma? Okna...?/
Jistě. Vytlučená ---
11 názorů
Honzo, moc pěkně to formuluješ. takový text bych jednou vážně chtěla napsat... si tak říkám :))
díky všem!*
Nádherný rytmus. Formálně promyšlený text, který na mě osobně zároveň působí jako až dechtající silná osobní výpověď, zprostředkovaná navíc jemně, plynule a kupodivu harmonicky. To je vražedná kombinace.
Stárnoucí vlk
19. 09. 2016na básni nejvíc oceňuji sugestivní atmosféru a zajímavý (nejlépe překvapivý) závěr, ano, jsem uspokojen ;)
Milá Markétko, u tvých básní mám vždy pocit hodně silné emoce, přitom jako by zkontrolované a znovu přisvědčené časem. Verše, které mi znovu připomínají, co od poezie očekávám.
mě se to občasné zarýmování líbí, třebaže bez rýmování by báseň měla grády také... konec skvělej a .. zpod lebeční kosti dějeme se napříč okny...tráveni jsme polohlasem...my jsme časní na cokoliv - hm.. metafory, na které slyším :)