Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBabí léto
Autor
Gora
Babí léto
bíle ztužená říza bříz
mihotá v zpětném zrcátku
vánek obrátil stromům list
léto našláplo pozpátku
uchystáni jsou tažní ptáci
naplnit věštby podzimu
krajina září elegancí
západy rudnou v karmínu
62 názorů
Dobrý nápad, díky... pokud se k tomu někdy vrátím, nyní spíš tvořím úsporně v haiku stylu.. přesto dík.
Ale ona se povedla, je docela hezká, jen odplývá do ztracena (což ovšem impresionisté dělávají). Třeba ještě jedno dvojverší jako akcent na konci?
Dobře, díky za radu, ač se již vázaným veršem moc nezabývám, sama vidím, že druhá strofa se moc nepovedla.
Hezká imprese... a oceňuji "řízu bříz" a "léto našláplo pozpátku"! Je to samostojné i jako imprese- je v tom cítit postoj i osobnost. Možná, mohu-li si dovolit radu (i když vím, že báseň se nersluší doplňovat) bych já (kdybych byl na tvém místě, což nejsem), podobný herzký tvar zkusil uzavřít veršem s "pointou". Z dříve přečteného vím, že ty nejsi typ na uzavřené texty, ale schválně si někdy zkus, co to udělá.
Opět jiný styl.Jsi nvyčerpatelná .Moc pěkné. ...Léto našláplo pozpátku....***
pomlčko, děkuju za nepomlčení k mému básnivému pokusu:-)
Ke kritice: na jiných mých textech je myslím zcela zřetelně znát, kdo to psal, možná tato lyrika působí odosobněně, protože jsem to tak chtěla.Neznám nic elegantnějšího než barevně jednolitou, čistou podzimní krajinu a karmín je můj oblíbený odstín červeně:-) Měl to být ženský- můj- pohled na podzim, nejen pár hezkých slov. Mockrát děkuju za připomínky.
Gora: Zbytečně se neshazuj, píšeš básně, takže jsi básnířka. Jen asi nebudu tvou cílovou skupinou. Neuraz se, ale báseň působí jako pohlednice bez nějakého osobitého vidění. Místy se jí daří vyvolávat pocity, ale jindy kulhá. Například „krajina tone v eleganci“, to je verš, který nic neříká ani nevyvolává, navíc ti text hlodá zevnitř. Doporučuji ti, aby ses podobných „nešvarů“ zbavila a hlavně psala tak, aby bylo vidět, že to psala Gora, a nikdo jiný. Taková pohlednice se dá koupit na hodně místech. A ještě jedna věc – to, když se něco tvoří záměrně hezky (říza, mihotat, vánek, tonout, elegance, karmín), ještě neznamená, že výsledný obraz bude také hezký.
Obraz té krajiny vidím, snad i jeho náladu, ale víc k tomu říct nedokážu. Jen tip.
egil: no, to je úmysl, mělo to být pohlazení...ne, já nejsem žádný básník, tak to je pochopitelné, že asi vždy bude něco nedokonalé:-) Děkuju
(... jako by i tahle báseň trochu "tonula v eleganci" - chybí mi v ní nějaký ostřejší řez.)
Hugi, díky...karmín je ušlechtilý odstín, a vzácný, koukni na listy v pozdním podzimním čase:-)
Hugo Ramon
27. 09. 2016Gori, ten karmín ! Hmm, to je barva podzimu.
Karpatský knihomoľ
26. 09. 2016/*
Evženie Brambůrková
26. 09. 2016Barvy se teprve rodí. Ale popisuješ to krásně. /T
aleš-novák
26. 09. 2016ano, definice je úplně čerstvá :o)
aleš: u nás v jč. se často říká babičkám: bábo, a to nesnáším...jestli někdy, budu Irča:-)))
To máš asi pravdu, Aleši, už jsem to někde slyšel. Zatím se mě to netýká, i když vím, že se mě nikdo ptát nebude.
aleš-novák
26. 09. 2016babí léto života začíná s prvním vnoučetem :o)
...Promiňte mi, ale do podzimu života ještě daleko. Goro, moc pěkná, parádní.:-)
aleš-novák
26. 09. 2016Old:
myslím, že je to dobrá varianta - proměmit podzim života na babí léto...
kašle má žena Jarmila i na času tok -
protože má babí léto skoro celý rok... ****
blacksabbath
26. 09. 2016i Tobě....nám všem................
blacksabbath
26. 09. 2016...parádní.......jedu s tebou ... cestou k podzimu......*/***
Stázka: no, nic převratného, jen mi ty hezké dny dala inspiraci:-) a tobě, Stázi, díky:-)
aleš-novák
26. 09. 2016jo, tohle babí (indiánské) léto se mi líbí skoro víc než to pravé, horké...