Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sejsem jablko
Autor
aleš-novák
Polední slunce poloviny října mě vylákalo k posezení v zahradním křesílku. Možná jeden z posledních takových dnů, kdo ví?
Jen pár kroků od křesla nabízí jabloň své plody, jablka, co celé léto sbírala sluneční svit, aby se teď mohla podělit o svou sladkokyselou radost. Není jich letos mnoho, jarní mrazíky se projevily.
Natahuji ruku, sedám si zpátky do křesla a ochutnávám. Zavírám oči a nechávám na sebe tu letní energii působit. Cítím, jak se sousto pomalu rozplývá na jazyku, nádechy a výdechy pumpují jablečný zážitek do celého těla, jablečné molekuly se šíří jako tichá lavina.
Když dospějí až do konečků prstů, setkají se tyhle imaginární kuličky s jablkem, co ho ještě držím v ruce. Trochu se v tomhle místě přetlačují s těmi, co chtějí vstoupit z jablka do mého nitra přímo, přes otisky prstů. Kruh se uzavřel.
Na chvíli jsem se sám stal jablkem.
19 názorů
aleš-novák
23. 10. 2016BG: díky za rozvinutí tématu...
aleš-novák
17. 10. 2016tak včera jsem byl jablkem a dnes v práci jeden kolega rozdával domácí jablečný mošt...
není ten svět krásný...?
aleš-novák
17. 10. 2016tak ať mu to vydrží :o)
aleš-novák
17. 10. 2016Markel: to je správný přístup...:o)
moc dobrý pocit jsi ve mně vyvolal, zkusím si dát k obědu trochu guláše, co zbyl ze včerejška, to jsem tedy zvědavá, co pocítm, když použiji tvoji metodu, musím dodat, že rukama jíst nehodlám, ale třeba to také zafunguje, dám pak vědět, zda budu paprikou, cibulí či vepříkem :-)) dávám *
Evženie Brambůrková
16. 10. 2016Já měla salát! Sned nebudu zelená? :-))/T
aleš-novák
16. 10. 2016copak kozel zahradníkem zná odrůdy? :o) prostě je chutné...
Aleši, molekulo jablečná, vtipně a všímavě napsané:-) Taky jedno koušu, ale tohle mne nenapadlo:-)