Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seListí ze stromů a déšť
Autor
Gora
~~
Listí ze stromů a déšť
Skalní masiv nad Vltavou se v Českém Krumlově s podzimem obnažil na dřeň, monument hradu a zámku vyniká jako dva skvosty v jednom. Lazebnický most je nejvděčnějším stanovištěm pozorovatele života ve městě. Po sezóně jen občas naslouchá angličtině z miniúst drobných Asiatek. Klopýtají po kočičích hlavách nevhodně oblečené, jen v balerínách a svetřících. Česká zima je, nalehko ustrojené, zaskočila .
O Dušičkách bývá most častějším svědkem zastavení se domorodců, tedy Krumlovanů.
Těbůh, Františku, kdy já tě viděl naposledy … ještě před Velikonocemi?
A že je o čem hovořit. Jaká byla úroda na zahrádce, co chata na Lipně, jak šlo letos pronajímání Holanďanům: rok od roku slabší, viď, a co manželka. Po vzájemném ujištění se o mladistvém vzhledu podáním ruky, a levé, oba bývali Skauty, odcházejí. Most radostně mlasknul vltavskou vlnou do kamenných pilířů: konečně čeština.
Výklady blýskají drahým kamením. Housku zde nekoupíš, zato vltavínům výloha nestačí. Co na tom, že nedaleko jiného městečka, Besednic, rozkopali hledači pole i s úrodou, hlavně, že našli. Zaházet po sobě díry v zemi? Nebuďme fantasty.
Obchodníci, otrávení příchodem koncem sezóny, zavírají krám. Napřed si ještě zapálí, pěkně u zadního vchodu, zahleděni do kouřové šňůrky, a v duchu počítají zisky. A tabák zavoněl uličkami. Chvilka filosofie nikoho nezabije. Lidského hemžení a kupeckého snažení bylo dosti, do sytosti.
Všeho do času. Nad ochozem zámecké věže ztmavla nebeská výseč. Poprchává.
Vietnamský obchodník s výrazem pokerového hráče vyslal starostlivý pohled k nebi. Zřejmě dostal pokyn od nejvyššího. V jasnozřivé chvilce sbírá z věšáku před obchůdkem plavky a ve chvíli je zpět. Rozvěšuje pláštěnky.
A anglicky hovořící se již hrnou, divže pršipláště netrhají z ruky. Tvář Vietnamce se rozzářila. Je snad mamon to jediné, co ještě rozveselí prodejcův obličej?
A je ještě něco, co rozehřeje naše tváře a srdce v období klouzavého listí a vyhrnutých límců?
Stánek s punčem bude na náměstí postaven až za měsíc…
40 názorů
Hezky napsané miniaturky, které vtáhnou do atmosféry. Líbí se mně Tvůj styl psaní :-))). TIP
Nevím co napsat. Že se mi tvůj styl píši stále. Jen bych se opakoval.
Co mne zde zaujalo?
- Most radostně mlasknul vltavskou vlnou do kamenných pilířů: konečně čeština.
Je to tak, s tím podáváním levé ruky. Jen už mi úplně vypadlo z hlavy, že to z dávných dob vím :-)
Lakrov, a myslím, že v tom levorukém podání se nepletu? Jen pozoruji:-)) A děkuju moc...
Takový nenásilný popis rubu a líce historického města na mě z toho textu kouká a zaujalo mě ono levoruké skautství, to už je let...
K3: chachá, s těmi prasaty jsi to vystihnul parádně...no, je to o zlomení nohy - po hledačích:-) a díky
Krumlov mě letos nadchnul, možná se tam ještě vrátím. Pří zmínce o hledačích vltavínů mi naskočila divoká prasata. Dobré porovnání, dělají totéž a jsou totéž :) T.
blacksabbath
04. 11. 2016navrhuji výměnnou stáž......ty za mnou do Budějc...já k tobě do Krumlova.............................:-))).................*/***
Evženie Brambůrková
04. 11. 2016Máš zajímavé postřehy, jako bych tam zase byla. /T
Čudlíku, mám nejraději stal hořkosladký...pláč pod víčky, na rtech úsměv a tak:-) děkuji
Kočkodane. jedině ve velmi pozdním věku se dle mých pozorování i statnější ženy stávají rachitičkami:-) a díky
Aleši, no, to blaho zákazníků je i jeho blahem:-), vlastně mu v tom okamžiku pršelo štěstí:-), a děkuju
Marcela.K.
04. 11. 2016Kočkodane? to až před smrtí :-)
Goro, ráda tě čtu, když mám čas...teď jen chvilka, než dorazí syn s vnučkou na oběd. Jen co skončí práce na zahradě a večery se prodlouží...vrátím se k Tvým příběhům. Mám je v avizech. *
Děkuji za procházku ;-)
Hugo Ramon
04. 11. 2016Nevšední, ale podání levé je neúplné. Aleš má recht. Vítězí pravá láska, pravda i ta pravá ruka (což může být i levá) :-)))
Karpatský knihomoľ
04. 11. 2016určite neľutujem že som si to prečítal
aleš-novák
04. 11. 2016prozíravý obchodní nemyslí jen na mamon, ale i na blaho turistů...:o) a podávání levé ruky? to jsem nevěděl...