Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTak si sáhni
Autor
Movsar
Tak si sáhni
Rána už docela prokřehla, zanedlouho jim negližé zkostrbatí jinovatkou. Tak čekáme na tu chvíli krátkou, kdy se zas po roce zatřpytí první zima a řekne: Tak si sáhni.
Možná právě za takového dne
Možná právě za takového dne někdo z nás přišel na svět. Bylo pošmourno, vítr vířil listí, padal soumrak. Lidé, co už tady byli zabydlení, jedli své sobotní zákusy a sledovali televizi. Dávali bakaláře ve sté repríze. Psalo se dvacáté století, věk technických zázraků a válek. A někde v porodnici si dva sotva dospělí milenci malovali kýčovitý obrázek nad krvavým uzlíkem neštěstí.
Podobni zlému snu
Sousedi si pustili hlasitě Schelingera. Pravděpodobně se budou „množit, i když jen klamně“. Chvíli to trvalo, ale pak před něj ze tmy vystoupila v obnošeném prádle. A zadívala se na jeho vejce ztracená v sádle. Chlípně. A jak se dívá on? Ještě hůř. Nejspíš mu z tlamy kapou sliny a celý se třese. Jsou jako dva kusy hovězího. Podobni zlému snu.
Zóna lásky
„Zóna lásky, každý večer od deseti do jedné na rádiu City.“ Třeba láska ze světa úplně zmizí a zbude po ní jen tahle malá noční hudba. Na wikipedii to slovo postupně podlehne dekonstrukci v bitvě definic a než se objeví noví archeologové, bude ležet pod nánosem digitálního prachu. Jen každý večer od deseti do jedné budou bdít pamětníci…
6 názorů
aleš-novák
07. 11. 2016tentokrát melancholická tónina...hlavně Zóna lásky...
Po roce zima...a ještě, že sousedé neznají tvé myšlenky...láska nezmizí:-)))