Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSbírka Haiku
Autor
Můra73
68 názorů
Stárnoucí vlk
13. 12. 2016Jéé, jak mi to mohlo uniknout, velká gratulace Můrko, super, koupím ))
Jarmila_Maršálová
09. 12. 2016posílám blahopřání Můro
Pro všechny jen poznámka pod čarou:
Pokud knihu přečtete, můžete ji ohodnotit zde:
http://www.databazeknih.cz/knihy/haiku-319514
Promenlivynick
29. 11. 2016vypadá moc dobře. a určitě i tak se bude číst. :-)
Za sebe můžu jen dodat, že sbírku vnímám jako klíčovou pro pojetí haiku v češtině, a proto nepřichází v úvahu, abych odebíral výběr. Knížka (i autorka) si ho plně zaslouží, ať si o tom myslí kdo chce co chce... Navíc mi nepřipadá, že bych tu kdovíjak plýtval výběry... tekže nechápu, proč by to mělo být zpochybňováno.
Jak to sleduju, asi bych vlastně měla být ráda, že mně ty výběry za upoutávku na sbírku nedali :-)
Katy , budu se těšit...s výběry si nedělej starosti, Tvoje sbírka si je zaslouží...je sice pravda, že v poslední době člověk neví, zda jsou výběry spíše pro legraci nebo z ironie (viz. Radovan)...nebo jak to vlastně je...ale , záleží na tom?.-) ...nezáleží....-) Přeju klidný předvánoční čas plný radosti.-)
Jirko, je to pro mě hodně složitá situace, moc si Vaší podpory sbírky vážím. Zároveň se ale dění kolem výběrů dostalo k hranici, která pro mě přestává být únosná.
Nádherná obálka, byla jsem se tu kochat již několikrát... O vnitřních kvalitách a ucelenosti vůbec nepochybuji.
Milá Katko, výběr slouží i k upoutání pozonosti na díla, která za pozornost stojí. Není sebemenší důvod ho odebírat. Kdyby kategorie sbírek byla zde víc zřetelná a ne jen skryta mezi žánry, kam téměř nikdo přímo nechodí, pak by to bylo o něčem jiném. Navíc je to první autorská kniha haiku zde na písmáku (nepočítám almanach dvaceti či třiceti autorů) a k tomu ještě doporučena náležitou autoritou mimo Písmák (jméno my nyní vypadlo). Ale pokud na tom budeš trvat, tak ho za týden, až bude kniha v dostatečném povědomí, odeberu.
Adélkalaide
27. 11. 2016Gratuluji!!! Bude to možné zakoupit v našich knihkupectvích?
na haiku výlet bych tentokrát moc ráda přijela, s knihou pod paží, kvůli podpisu.-)))
... jsem v určitých věcech hodně neohrabaná... Jsem moc ráda, že jsem na knížce mohla spolupracovat s Emilem (zde Grafik)... Moc děkuji!
jestli jsem si nemyslela, když jsem pročítala novinky v Dharma Gaia, že to budeš ty! Gratuluji!
Oldjerry, Lakrov, Janino, Ušáku Také Vám děkuji za gratulaci
over, do neděle by měl být připravený kanál, kterým budu moci poslat knížku podepsanou, ozvu se Ti :)
Milé Můroviště,
jednak ti přeji stálé zdraví ku svátkovi tvému a zároveň ti blahopřeji k první knížce i s jejím neopakovatelným pocitem... Ať ti to i nadále píše jako dosud a měj hezké dny a radost ze života.Oldjerry/ jarda
StvN, opakuješ se, Tvou první narážku jsem nepřehlédla, jen
Tě pro formu haiku nepovažuji za autoritu.
UchoNaKoleji-
25. 11. 2016hurá!
velká gratulace...holt někdo v mé knihovně bude muset opustit první řadu :) až knihu zakoupím, bude možné do ní získat autorčin autogram?
Moc děkuji za smršť gratulací, mám radost.
Svou první chvilku slávy si už knížka užila na vernisáži Emilovy výstavy Bilance.
Místo klasického čtení chystám začátkem příštího roku další "haiku výlet". Akci oznámím s dostatečným předstihem a budu moc ráda, když se zúčastníte.
Jenom škoda, že to nejsou haiku :)
Anakreon, to co píšeš, je hodně omezené. Za prvé východní kultura je v té západní zakořeněná již po staletí. Jak myšlenky a filozofie, tak věda a technologie. Algebra, střelný prach, keramika... Za druhé velikost kultury se dá poměřovat různě, například v rámci obcí, krajů, států, světa atd. Nedá se říct, co kam patří a nepatří, všechno je propojené. Můžeš říct, že do Čech nepatří víno a na Moravu nepatří pivo. Jediné, co se dá soudit, jsou konkrétní věci. Haiku je konkrétně normální umělecká forma a není na ní nic špatného. Takže ne jen, že jsi xenofob, ještě k tomu jsi pitomec :)
aleš-novák
24. 11. 2016http://www.kosmas.cz/knihy/183567/mijim-se-s-mesicem/
i zde má Katka svůj podíl...
vydavatel i ilustrátor je stejný...
Aleši, a to jsem po sobě 2x četl. O tom almanachu nevím, ale i tak zřejmě jde o první ucelenou sbírku jednoho autora.
lucie.médea.
24. 11. 2016gratuluji a přeji, ať se haiku ve tvém podání daří.*
píšu si další jméno na seznam "co je třeba koupit pro potěšení"...
aleš-novák
24. 11. 2016a2a2a: první písmácký almanach haiku dával dohromady snake 01 už v roce 2012, myslím, že se to jmenovalo Míjím se s měsícem.
A ilustrát je zajímavý ekvivalent ke slovu ilustrátor...:o)
Milá Katko a milý Emile, dva skvělí písmáci a navíc nejen jako umělci, ale také nezištní ve své ochotě pomáhat jiným. Katka zde učinila a dále činí hodně pro propagaci i zvládnutí haiku, o které zde je zvyšující se zájem a o to více může být její kniha inspirující, zvláště, když její haiku tady byla přijímána vždy s velkým ohlasem. Samozřejmě, že knížku musím mít a to kvůli oběma, básnířce i ilustrátovi. A poněvadž jde pravděpodobně o první písmackou haiku knihu, zaslouží si pozornost a proto i můj výběr.
whispermoonlite
24. 11. 2016vypadá to, že ten dlouhodobý košík na kosmasu budu už muset konečně zaplatit… :) – obálka se mi taky moc líbí.
CarverIsBack2
23. 11. 2016Gratuluji, co nejdříve si ji koupím.
aleš-novák
23. 11. 2016gratulace+klub...
já ty genderový rozdíly podle nicků nepoznám. kvůli blbýmu komentáři nebudu studovat přece profil každýho xenofoba :))
Ode mně upřímná gratulace. Koukal jsem na ukázky na stránkách nakladatele - a líbilo se. Zkusím si to objednat v prodejně Kosmasu, abych podpořil všechny, kteří dostávají knížky k čtenářům.
můro, gratuluju :)
anakreon, hm... je fajn, že si se i sama označila, ušetřila jsi všem práci :)
hm, a proč haiku... Proč ně evropský sonet. Je to jak s uprchlíkama, vše co není z Evropy stojí za nic a nijak to naší kulturu neobohacuje, ba naopak. Nuda, nuda nuda. To haiku byl evropě čert dlužnej, stejně jako islám. Vše co je z východu stojí za nic. Od té doby co se západní kultura začala obhacovat od jiných kultur nastala její dekadence. A nazývej si mě klidně šovinistou a nebo xenofobem. Stojím si za tím. Naše kultura je naše kultura - a stejně jako do ní nepatří burky, kebab, tak do ní nepatří ani buddhismus, haiku harekrišna a jiné sračky.