Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOn the Road III
Autor
Umbratica
On the Road III
Šum větru ve větvích - to teskné vyprávění
jímž dnes tě provází tvá temná alej lip...
Zní echa nářků tvých ? Zní v zimomřivém chvění
těch stromů bez listí jimž s listím bylo líp ?
Mdlý nahý prosinec : sníh roztál zem je pustá
jen káně zmítá se nad nekonečnem brázd
I ty máš vratký krok a síla větru vzrůstá
tvůj cíl je nejasný tvá Cesta je prý past
Mží tiše do louží v nichž shlížejí se kříže
a sloupy božích muk a bílá oblaka
Za kmenem černý kmen a větve jako mříže...
Tvá "Cesta" je prý past co vězní tuláka !
20 názorů
Evženie Brambůrková
15. 12. 2016Jakoby na mne dýchl chlad od lesů. /T
Pěkný klasický alexandrín, žádný "uvolněný", jak bývá v Čechách zvykem. i když tu tentokrát není žádný souzvuk přes 3 slabiky, 2 bohaté rýmy (chvění - vyprávění, oblaka - tuláka) a štěpný rým (kříže - mříže) to, spolu s pěknou instrumentací, vynahradí. Jen s tím Březinou bych tak úplně nesouhlasil. Za tiu dobu, co tě čtu, už vidím, kam tě nese přirozený talent (bez ohledu na to, zda se jedná o vázaný nebo volný verš).
aleš-novák
15. 12. 2016a taky se mi líbí kontrast mezi "beatnickým" názvem a "archaickým" rytmem...
Adriana Bártová
15. 12. 2016moc smutná atmosféra, zima je vykreslená velmi obrazně, jen pointa té cesty, co má být pastí, se mi jaksi vytrácí, napadnul mě i vězeň, který teskní za mříží, ale to asi nebude správně
Knihomole,aleši,
vůbec by mě nenapadlo,že si někdo všímá takových detailů a příště si dám pozor.
aleš-novák
15. 12. 2016další tvou zajímavostí je, že neděláš mezery za čárkou (v komentářích)...:o)
Karpatský knihomoľ
15. 12. 2016Myslel som na medzery pred otáznikmi a výkričníkmi ;-)
Pomlčkou chci většinou zdůraznit nutnost pomlky(delší) při recitaci. Alexandrín je verš zlomený na "kóly" a je v něm pomlka po 6. slabice.
Karpatský knihomoľ
15. 12. 2016Paráda, veľmi kultivované. Pozerám, že interpunkčné znamienka píšeš ako Francúzi, máš na to nejaký zvláštny dôvod?
Kočkodane,
když má člověk pocit,že "cesta je past",pak je asi nejlepší,když se zastaví,když už nejde dál. Cesta která "je cíl"(což je velmi vulgární interpretace taoismu) nás může i zabít.
aleš-novák
15. 12. 2016no právě...:o)
v době bez pevné struktury, kdy se všechno proměňuje, je příjemné vrátit se do "klidu" devatenáctého století...
Díky Aleši,
jsem překvapená,že člověka dneška,jako jsi ty,si může podmanit rytmus z devatenáctého století.
Muamarku,Diano,
moc vám děkuji. Budete asi jedni z mála,kterým nebude vadit archaičnost téhle pseudobřezinovské básničky.
aleš-novák
15. 12. 2016už jen ten rytmus podmanivý...