Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMstitel žen
Autor
Nadpísmák
Připlazil se po břiše. Za ním stopa slin, před ním touha mstitele. Vzepřel se a plil. Plil z celého svého srdce, z celé té měchuřiny jedu. Honzyk. Mstitel žen.
A co plil? Jen plochá slova těžkopádně skládaná do vět. Kdyby tak věděl, že s myslí rozhořelou nenávistí se špatně uvažuje. Ale nevěděl, anebo mu jeho uražená duše špatně posloužila. Tak tedy vezměte na vědomí, proč onen lítý mstitel tolik lkal:
Pohaněné slovo mateřství mu z uší učinilo úl. Krev se nahrnula do hlavy a vzňala. Křičel. „Neber si mateřství do úst, ty červe!“ „Nicotný pidižvíku!“ „Ubožáku!“ A ještě podobně křičel.
A proč křičel? A na koho křičel? Křičel proto, že mu nebyl do vínku dán pár mlékonosných prsů a vlhká puklina mezi stehny. Ne, nekřičel na mě, křičel na Nejvyššího. Křičel v domnění, že mu snad přece jen odměnou snese ten dar: býti ženou.
16 názorů
weltanschauung neboli světonázor, milá diano, je reflexivní postoj ke světu a jeho stěžejním fenoménům. jistě ženy, případně lépe ženství nevylučuješ ze světa jako nepodstatnou věc.
Já jsem si dobře vědoma své hlouposti. Proto se snažím ptát a poučit se od těch chytřejších. Opravdu jsem "si říkala o tvou další řeč", zajímalo mne totiž, co míníš tím "světonázorem". Tímto pojmem se většinou označuje filosofický postoj ke světu (atheismus, křesťanství, determinismus... atd.), takže mi nedošlo, že jde o názor na ženy. Děkuji za poučení a slibuji, že už nebudu obtěžovat.
ach, diano, mlčeti zlato, znáš to? to tys dala do souvislosti světonázor (na ženy) se sexuální orientací. a ani potom, co jsem ti ten omyl ukázal, velmi zblízka, nejsi s to ho nahlédnout. jako by sis říkala o mou další řeč. mohla by se jmenovat třeba dianino království hlouposti.
Proč zmíňuješ světonázor? Copak se nějak snoubí s teorií grafů? A když, tak jak? :-)
ach, jak málo ti říká logika. dokonce si ji pleteš s dialektikou.. a ještě značně pochybenou. cožpak se sexualita snoubí se světonázorem? pokud ano, jak?
To je přece logické! Když misogyn nemá rád ženy, tak hádej, kdo mu potom zbývá? A gay má přece rád muže! Připouštím, že tak usuzuji jen teoreticky, protože neznám žádného homosexuála a misogyny jen Vás dva (a docela si rozumíte...).
jsi velmi humorná žena, diano. ale odkud čerpáš tu informaci o tom, že misogynové mívají potíže s orientací? to by mne skutečně zajímalo, nějaká literatura o tom referuje, nějaký průzkum, nebo tě to jen tak napadlo, abys tady ukázala, jak jsi důvtipná? (ono to totiž je přesně naopak: homosexuálové, i ti s potížemi, obvykle milují ženy.)
Mizogynové obvykle mají potíže se sexuální orientací. Dnes už se na Vás, chlapci, nepohlíží s despektem. Za to nikdo nemůže, s jakou zátěží se narodil. Honzyk má normální, většinové reakce, tak to prosím respektujte, jako my respektujeme Vás a Vaši zvláštnost Vám nepředhazujeme. Jsme kulturní lidé a měli bychom se tolerovat.
Marcela.K.
30. 12. 2016Trapné...opět.