Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePozdrav
Autor
Claw
11 názorů
Obdivuji Váš styl a eleganci, se kterou píšete. Co si prosím myslíte o mém prvním haiku "Mrazivé HAIKU" https://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=535583 ? Předem děkuji za Vaši kritiku.
snake,
já opravdu nikomu do hlavy nevidím. Nemohu vyloučit, že dva lidé mohou mít stejný nápad. Každopádně ten nápad (ty nápady) jsou velmi pěkné a je škoda, že autorka Claw nepokračovala v psaní.
Mně to nepřijde jako plagiát, jen hodně podobný nápad. Navíc, ač je téma stejné, vyznění je úplně jiné. Myslím, že podobné koincidence se v haiku stát mohou, stejně jako se celkem běžně dějí v oblasti jazykového humoru.
Samozřejmě - pokud si je autorka vědomá toho, že ji ovlivnil nějaký jiný text, byla by slušnost to uvést.
toto je můj text:
Podání rukou -
na okamžik se spojí
čáry života.
http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=459708
Úsudky z jediného případu jakýmkoliv směrem ale vedou do slepých uliček.
Mě se to líbí, haiku v tom díle vidím.
Na to, jestli Můra něco takového napsala, se musíš zeptat jí, já to nevím.