Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMalachit
Autor
Gora
potlesk bubnuje jako déšť
reflektor šeří jeviště
hudba už ztichla vem to nešť -
uschovám Nyní na Příště
koloběh dní však nemá zbytí -
do žil se schoulil jemnocit
a embolie vlnobití
promění srdce v malachit
40 názorů
Zdravím.
Z poezie cítím, že všechna sláva polní tráva a čas citům odkryje pravé hodnoty.
Báseň je nádhernáBáseň je nádherná, malachit též, ale nechtěla bych mít srdce z malachitu To raději malachitový salon.***
Richard Hrob
26. 02. 2017Super. Tip*
zajímavý, jak vznikají zdejší texty :)
(mě pak napadla akorát souvislost s tím vlnobitím a kresbou... ale ta barva... jakože by to srdce zezelenalo... to mi tam moc nesedělo)
Luzz, díky za čtení... to slovo bylo první:-) četla jsem náhodně jeden text z antikvariátu, bylo tam něco o malachitu jako o kameni, našla jsem si jej a chtěla oprášit /pro mne/ zajímavé a neobehrané slovo do básničky..a jelikož jsem zdravotnice...
některý momenty jsou fajn (uschovám Nyní na Příště), ale proč zrovna malachit? přemýšlím nad nějakou souvislostí (zelená barva, specifická kresba... ale nějak mi to nesedí... a pokud bys to chtěla vysvětlit pomocí ezoteriky, tak to raději nezkoušej :))
anebo je to tam jen proto, že se to rýmuje? (stejně tak by tam mohl být třeba vitacit... nebo jinej kámen :))
Hugo Ramon
24. 02. 2017jeden embolic tip :-)
Dávám típek za pěknou melodickou básničku a připojuji malou variaci na její druhou sloku :
koloběh dní však nemá stání :
zas voda z tání v korytech
zas v kmeni srdce vyryté
že Dnes je Příště nevíš ani
Já jsem smysl těch veršů pochopil, včetně té metafory, že následkem embolie srdce přestalo fungovat a zkamenělo. Koloběh dní však nemá zbytí jsem si opakoval několikrát a ve srovnání s dalšími verši mi přijde takový trochu násilný. Myslel jsem i na to, že vlny jsou jiným vyjádřením pulsů. Když ale pozoruješ vlny na moři nebo na řece či potoce, nejedná se o vlnobytí. Vlny bijí až o skály nebo boky lodí a podobně. Ale to jen na okraj.
oprava: vlnobitím:-)
ještě k těm dnům - hezké chvíle, které člověk doufal uschovat, ty dny všední prostě semelou:-(
kvaji, díky ti...pro mne má věta o koloběhu dní ten význam, že dny se otáčejí stále dál a není proti tomu obrana...a embolie, vmetek či krevní sraženina, doputovala vlnami /vlanobitím/ až k srdci a ucpala jej, čímž vzniklo srdce kamenné - malachitové. Díky:-)
Báseň jako celek je pěkná. Verše "potlesk bubnuje jako déšť", "reflektor šeří jeviště", "uschovám Nyní na Příště", "do žil se schoulil jemnocit" a "promění srdce v malachit" jsou výborné. Ty zbývající verše mi připadají, že jsou použity poněkud účelově kvůli rýmu a efektu. "Koloběh dní však nemá zbytí -" je takové divné, zvlášť ve srovnání s tím ostatním. A "embolie vlnobití"? Když vím, že embolie je vlastně ucpání žíly, tak se mi to vlnobitím nijak nespojuje". Ale to jsou jen takové mé šťouravé poznámky. Básnička se mi líbila.
Evženie Brambůrková
22. 02. 2017Krásné. /T
Karpatský knihomoľ
22. 02. 2017pekná báseň, odozvy tiež /*
Jano, díky, na odkaz kouknu:-) a o tomto kameni jsem si něco předem zjistila, celkem mne uhranul:-)
Irčo, to je krásná báseň - dostal mě už i název. Druhá sloka mě zaujala originálními metaforami - vím, že bylo myšleno něco jiného, ale asi to není náhoda - v tom nádherném nerostu malachitu je embolie vlnobití namalována :-))) - pro zajímavost přidávám odkaz na fotku malachitu. Zajímavá je i proměna srdce v malachit. TIP
http://www.nakridlechandelu.cz/userfiles/image/Malachit.gif
blacksabbath
22. 02. 2017parádní kousek..........*/***
Di, a nebylo by to snazší? Možná ano, vlastně jistě. Děkuju za vlídná slova.