Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDívky jazyka německého
Autor
Movsar
Život mění
Na Smíchovském nádraží si liliput otevírá krekry. Po dobrém pivu přijdou vhod. Možná když byl ještě mladý, vypadal jako Karel Gott. Býval středem pozornosti a ženy o něj usilovaly. Teď je bez domova a kolem pobíhají jen dvě strakaté feny, podobně ztracené ve světě. Život někdy mění k nepoznání.
Samba jim stoupá v krvi
Smíchov v noci. Do ulice křičí nespoutané cikánky. Zatímco většina už spí nebo u ztlumeného rozhlasu usíná, ony kypí životem a nenasytně o tom zpívají do ticha. Asi že v Brazílii právě začíná karneval a jim stoupla v krvi samba.
Karlín
Nočními ulicemi Karlína se potulují tři. Angelika, Sandokan a Manitů. Skupinka excelentních Romů, olašská trojka. Proti nim jde osamocený strážník Čestmír Chvojka. Ten boj bude nerovný a krátký. Snad se do nebe dostane alespoň zadními vrátky. A o pár hodin později, ráno? Muž přes palubu, služebna vzhůru nohama, vzrušené kakao, pátrání a tak dál. Tamtamy buší.
Dívky jazyka německého
Dvě nádherné dívky jazyka německého toulaly se sobotou, Prahou jarní. Ta říše nám dala mnoho dobrého, kulturu, vzdělání, madony v krásném slohu. Taky sošného protektora se šrapnelem v těle. A ty dva kvítky poletující nábřežím jako by měly zavonět dobrou vzpomínkou. A na usmířenou.
Krajta vs tygr
První jarní sobota, Albertov, zahradní bistro. Sedí ve vyzývavé póze, s nohou přes nohu. Ta mohutná stehna jsou podobna krajtě. A tu večer napadne tygr. Po vysilujícím zápase ona, poraněná, odplazí se pryč, on se uteče zpátky za svou.