Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePražský maratón
Autor
Movsar
Vyšlápnutá teniska
Lucie Bartoňová dává rozhovor do rozhlasu, ptají se jí na dnešní maratón. Prý to přinese posílení ekonomice, lidé si koupí občerstvení, upomínkové předměty, zaplatí startovné i parkovné. Taky si prý zajdou na nějakou kulturní akci ve městě a tak podobně. Když se redaktorka ptá bohoušovskou otázkou: Kolik? Kolik? Umí říct jen, že na výpočet existují certifikované metody. I od vyšlápnuté tenisky bychom se toho dozvěděli víc.
Jsou mezi nimi Leoš i Miloš
Soustředěni na svou věc, běží nábřežím. V pestrém elastickém oděvu jsou jako ohromné hejno kulhavých papoušků. Jsou mezi nimi dívky s růžovými podkolenkami, páskou na čele i trenýrkami, a pod nimi jsou jistě taky celé zrůžovělé. Je mezi nimi vysílený liliput, lidé mu tleskají a on potlesk vychutnává. Z chodníku neúnavně křičí Francouzka své „olé, olé, bravo“. Jsou mezi nimi taky Leoš Mareš a Miloš Zeman. Kdo vlastně dnes neběží?
Velesvátek
Je to úžasná přehlídka zadnic v pohybu, je to pohanský svátek tělesnosti. Soudím, že těsné legíny pod kolena byly jen první krok. Jednoho dne do nich dosud neznámý návrhář vystřihne otvor, a záhy nebude žádná, která by tomu kladla odpor. Ze svátku bude velesvátek a snad i státní svátek.
Parádní cirkus
Některé dívky vyklusávají jako kobylky, myslí přitom na správný rytmus prdýlky. Chybí už jen principál, co práská bičem, a klaun, co si na nose kutálí míčem. Je to parádní cirkus.
Jedna
Jedna, už na samém konci lidského hroznu a svých sil, se třásla. Od pasu dolů se třásla. I já se třásl…
Kismet
Další držela pěstičky zaťaté jako boxer, co otevírá mač. Bylo jí už ouvej a bez trenéra, který by do dráhy hodil bílý ručník, zdála se ohrožená. Možná jsem jí měl nastavit nohu, obětovat kotník a zachránit život. Rozhodl jsem se ale nevstoupit do jejího osudu. Turci tomuhle rezignovanému postoji prý říkají kismet.
Černý tulipán
Černoch zabalený do celofánu jde Národní. Patrně už doběhl a teď se nabízí dlaním dam, ten černý tulipán. A ony tou nabídkou celé zjihlé touží alespoň přivonět, ale jejich vychování se staví jejich touze do cesty.
Lososice v Celetné
Sáhla si do rozkroku se stejným gustem jako Michael Jackson, turistka v Celetné. Má lososové džíny a dobrých padesát, to jí ale nebrání vyjádřit se vilným gestem. Plave proti proudu ulice, mrská se po kamenech a na jejím konci je připravena zahynout.