Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMinuty v Liře
Autor
Gora
Děvčata tančí mezi hučícími mašinami
ladněji než na podnikovém večírku
S melírem z pilin a klapkami na uších
vytvářejí pro Orient dokonalou krásu
Pracovité paže voní dřevem
Zaječími pacičkami třou patinu
s plátky zlata do rámů v nichž zrcadlí se
ženy samy
29 názorů
Méďo, fakt...asi doteď, na tenoučké plátky zlata je prý pacička nejlepší...díky:-)
Krátká, přes pocity podaná, zpráva z určitého konkrétního místa a času...
ad tvé povidky
blacksabbath
17. 06. 2017voní dřevem......zrcadlí se.........*/**
No vidíš. Já jsem zhruba půl roku dělal jako dělník, pak asi dva a půl roku jako tobalový technik a tři roky jako výtvarník a fotograf propagace napřed v papírnách a pak ve strojírnách. No a jako obalový technik a pak jako redaktor jsem byl v desítkách různých fabrik a provozů. Pro mě tahle prostředí nejsou ničím překvapivým. Je ale fakt, že je to obecně specifické prostředí a každý ten provoz zvlášť má svá další specifika. ČČK a předtím ČSČK (jde doufám o Červený kříž) jsem také trochu poznal.
kvaji, díky, hlavně jsem ráda upozornila na tvůj seriál, který se mi moc zamlouvá...
Jako původně zdravotní sestra a pak pracovnice ČCK jsem se do fabrik nedostala, byl to pro mne šok a nechtěla bych to dělat.
Konečně jsem se dostal k tomu, abych se vyjádřil i já. Jak už jsem ti napsal, báseň se mi líbí a jsem rád, že jsem tě k ní inspiroval, protože vidím a čtu, že se líbí i dalším lidem. Samozřejmě - tip.
Mám ale dotaz. Ty jsi byla v nějaké fabrice nebo dílně jen na exkurzi?
Chaplinovská "moderní doba" v poetičtějším vydání. Trochu mi to připomělo Holky z porcelánu od Juraje Herze. Tip.
Hugo Ramon
16. 06. 2017každého cestovní koberečku se držím jako klíště, kouzelnice :-)))
Jani, díky za návštěvu...no, těmi pacičkami se tam pracuje na pozlacování stále, není nic jemnějšího než ty zaječí chloupky:-)
Irčo, pěkně jsi vykreslila atmosféru dílny. Také mám ráda Tvoje návraty do dřívějších dob :-))) TIP
Evženie Brambůrková
15. 06. 2017Tvé pohledy do dřívějších dob jsou moc pěkné. /T
agáto, dík...no, tohle byly naše dívky a ženy...byla jsem tam vlastně jen pár minut - hluk, piliny se vznášely vzduchem, těžká dřina, ale ony měly úsměvy na tvářích...
Kubánky...no, to už úplně muselo být jedna báseň:-)
zajímavá báseň...
to tančení mi připomnělo Bonex v osmdesátých letech, tam tančily Kubánky v gumákách u šicích strojů, plnily normy na třicet procent, ale boky se jim natřásaly na stopadesát :)) kde je jim konec, holkám kudrnatým :) nejspíš válejí na stehnech listy doutníků.... a večer eroticky rozvlní boky při západu slunce u nějaké té skleničky kubánského moku... :)))