Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte setisíc tři sta třicet tři dnů
Autor
agáta5
První pozitivní báseň o přípravě na zasloužený odpočinek
Ještě tisíc tři sta třicet tři dnů
a koupím si kus lesa na konci vesnice
někde u Žatce
v těch místech kolem Sádku
kde houby skáčou do silnice
tam patřím odjakživa
ještě tisíc tři sta třicet tři dnů
a začnu dávat jména svým kozám Líza Bětka Agáta
sama budu bezejmenná
pod lesem louka
na louce kytky
na kytkách motýl
ještě tisíc tři sta třicet tři dnů
a pak jen
v poledne trochu kávy
střídmý oběd
a zvony
zvony ze všech stran…
druhá pozitivní báseň o přípravě na zasloužený odpočinek
Ještě tisíc tři sta třicet tři dnů
a nebudu se muset dívat jak bezdomovec
neschopnej porvat se s životem osudem a bůhví čím ještě
obrací popelnice
nebudu se každej den vyhejbat smradlavým hadrům a shnilýmu jídlu
co vyházel na chodník po kterým chodím už čtyřicet let do práce
ještě tisíc tři sta třicet tři dnů
a nebudu muset dávat přednost Kingovi z vedlejší silnice
co si myslí že je na hlavní
každej den přesvědčenej o tom jak je úplně normální
když dělá myšky před pomalou slepicí
ještě tisíc tři sta třicet tři dnů
a zmizí mi z očí
líný mrchy utahaný z věčnýho stěžování na život kterej jim zkazili ti druzí
a ony jsou oběti systému
vychcaní rádobypodnikatelé s nenažraným kontem
co jim našeptává jak oškubat oškubaný husy
všechny ti šmejdi co by prodali i vlastní zuby kdyby jim hodily provizi
otrávení dědci co jsou přesvědčeni že za „jejich“ časů bylo všechno tutově lepší
a kdo nežije podle nich je divnej
ubrečený chudinky co je drahý polovičky nutí vařit a uklízet
taky souložit a vesele žít
politici
vytlemená Borhyová
Adámkovic rodina
„Silní“ lidi co si berou brufen na každej pšouk
a možná i řepka olejka
Ještě tisíc tři sta třicet tři dnů!
31 názorů
Těmi pozitivy si mě velmi překvapila. Básně jsem si vytiskl a pověsil nad stůl. Být upřímný za každých okolností, řáci pravdu a neublížit, neponížit a neublížit je odvaha potlačit co ve mně křičí - dej mu na hubu.
Za verše díky a bod.
To máš právdu. Práce člověka velmi často zdržuje od práce. Ale smůla - musíme z něčeho žít.
mám ten luxus, že si plním svý sny od doby, co jsem se rozvedla... všechno, co se mi líbilo u jiných, jsem si vyzkoušela... umím spoustu zajímavých činností a v důchodu je jen vylepším... třeba sochy, na ty teď nemám tolik času, chce to víc se tomu věnovat, udělám si jich menších maximálně dvě tři za rok... takhle budu sochat od rána do večera... víc malovat... a tak různě :) umění je o náladě, času... když se do toho nemůžeš zcela ponořit a ruší tě takový věci jako je práce třeba... :))))
Já vím - jsem příliš racionální. Člověk by asi měl pořád o něčem snít. Třeba si v důchodu splnit různé plány z dětství a mládí.
:) to mě rozesmálo... příprava spočívá hlavně v tom být připravena na všechno :)) tzn. i na ekonomický krach podnikavých dětí, i když tam mi nebezpečí nehrozí, protože trvalou přípravou mi to je fuk ať se starají samy - mají dvě ruce jako já? mají :) rodiče už nemám, takže tam mi překazení nehrozí ... tak jen pevné nervy a dost peněz, abych si mohla užívat navzdory ekonomickým krizím a nenažraný společnosti :))) vtip spočívá hlavně taky v tom, že pravidelným tréninkem jsem vůči šmejdům imunní :))) tak jen si zaťukám na zdraví, aby sloužilo..
Dávám tip za literární kvalitu a za odvahu,ale jinak si myslím,že je tvoje velké plus,že tak nepíšeš pořád. - Já si žádné plány na důchod nedělám,protože vím,co si plánovali mnozí mí známí a - vesměs bylo všechno jinak. Obvykle všecho " překazili" "příliš staří rodiče" nebo například ekonomický krach podnikavých dětí. Člověk míní,pánbu mění.
kví, pravdu díš :) doufám, že trénink vyjde a nakonec z nás budou nepříjemný starý báby :)) muhehe ...
Evžo, jj, ty starý pravdy člověk ocení vždycky na starý kolena :)
Evženie Brambůrková
03. 08. 2017Každý smyslupně prožitý den má cenu a to platí i v důchodu. :-)/T
Evženie Brambůrková
03. 08. 2017Každý smyslupně prožitý den má cenu a to platí i v důchodu. :-)/T
:) ano dny zní lahodně :))))
goro tak to je mi líto... těžká artroza je na houby
Máš krásné plány. Já se ve čtyřiceti naučila dojit...a je mi to houby platný kvůli těžké artroze:-) - tak držím palec/ten ještě funguje/, aby to tobě šlo:-)
aleš-novák
03. 08. 2017jak to hned jinak zní, když napíšeš tisíc třista třicet tři dní...
než když napíšeš 3,652054 roku...:o)
sama budu bezejmenná - krásná představa
vidím to podobně, jestli se toho vytouženého dne dožiju
Hugo Ramon
03. 08. 2017díky za zastavení... já se na důchod vlastně připravuju asi deset let :) vím, že to zní divně, ale jsem sama a tak šetřím, realizuju se - od psaní až po keramičení, vymýšlím pořád nové věci, začala jsem znovu šít na stroji... a hlavně se šetřím - nejvíc nervy - abych co nejdéle vydržela :) naučila jsem se, že strach je jen slovo a hlavně - jsem věčný optimista... tak snad ke mě bude osud přívětivý a naučím se ještě dojit kozenky a dělat sýry :))
a taky prožívat každý den a vážit si... jj, to určitě znáš
Ono totiž ještě pořád - od měsíce k měsíci, od týdne k týdnu, a jen to letí.
Jo, rozumím ti, a moc. I v tomto tvým posledním komentáři. Měl bych si oddechnout, že už to mám za sebou, ale ono ne tak úplně.
:)
já mám zase někdy pocit, že to letí... to když si to moc nehlídám, to mám pocit, že se měsíc zcvrknul od uzávěrky k uzávěrce :))) a najednou se zastavím a říkám, tolik ještě? ale spíš to utíká až mám někdy strach.. takovej ten maličkej, co kdyby mi utekla energie... co bych pak asi dělala :))
aleš-novák
03. 08. 2017líbí se mi ten optimismus...:o)
pro mě je ten den D ještě v nedohlednu, někdy si připadám jako ten Achiles, co chtěl dohnat želvu: čím víc se k ní blížil, tím víc ona před ním utíkala...
Santie, to je právě na jeden zátah (nádech) hihi tak, jak mě to napadlo :))
ale odentruju :)
móda ošklivosti - no já bych to viděla trochu jinak - ale jen maličko :)
pamatuju se ještě moc dobře, co zabilo mýho tátu a mojí mámu - přetvářka, neschopnost si popovídat, nalít čistýho vína. Máma byla strašně nešťastný člověk, který se držel zásad a co by řekli druzí a sama nebyla schopna z toho začarovanýho kruhu vyjít a trápila se... táta si vzal raději život... takže už od samého začátku vím, že některé "slušné" věci člověku spíš ublíží než posunou...
a taky píšu, že umění neurážet lidi je alchymie :)
díky za zastavení
I mně se líbí ta první!
Nehněvej se prosím za můj rozdílný názor, který uvádíš v prologu. Abychom mohli spolu žít, je třeba na sebe brát ohledy. Ty "servítky" jsou velmi potřebné. Nejen u talíře... To vůbec neznamená, že si budeme lhát, ale že se budeme snažit ty druhé pochopit - a zbytečně neubližovat. Pozoruji, že nastala "móda ošklivosti", ale doufám, že brzy odezní...