Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSamomluvy ve tmě
Autor
Dodola
Zadumaná samoto se sežehlými křídly
panovnice pýcho, krutá je tvá žízeň
nač nám bez svobody všechna Jeho přízeň
prý vzdor, prý non serviam, když drali jsme se zřídly
my toužili pít z hlubin ohněm střežených zdrojů
kdo ochutnal kdy moc, tomu už nedá spát
nespoutáš explozi, ať co chce říká Řád
ať jak chce potupné je skóre nebeských bojů
nejstrašnější vězení je to s východem v nitru
nelze se neklanět, žhne-li světlo Bytí
ty věčné plameny nejvíc ve tmách svítí
a v lucerně mé nocím, či prokletému jitru
vždyť chápu to tajemství, jež mysl pustoší mi
ač tvůrce dvojího, já Jedno dobře znám
dál z tvorů nejvyšší, však budu věčně sám
ať stojím před trůnem Tvým, či mezi syny Tvými*
*Job 1,6
20 názorů
Já neodděluji obsah a formu. Podle mně je poezie pouze formou, obsah. je součástí formy. Jinak by poezie jako svébytný druh nemusela existovat. Poučit se dnes mohu v mnoha knihách z různých oborů, k tomu nepotřebuji poezii.
Kritiku k formě beru, ale zní-li dutě (prázdně) i obsah, tak to mě mrzí. Myslela jsem si, kdovíjak jsem nevystiha lidskou mentalitu včetně schopnosti projekce (podloženo kusem vlastní zkušenosti).
Zní mi to strašně dutě. Něco takového by se snad dalo přijmout jako vložka v próze, jako listina z dávné doby.
Miroslawek
24. 08. 2017Jaký je rozdíl mezi jazykem sdělovacím a jazykem básnickým,Mirosláwku,řekněme mimo postmoderní neoklasiku ?
Rozdíl mezi jazykem sdělovacím a jazykem básnických..? V "postmoderní neoklasice :-)" je to snad jedno
Miroslawek
18. 08. 2017Feministky přecejen vědí o válce přibližně tolik jako Hurvínek a Athéna je v první řadě bohyně "moudré války",což může současnému člověku připadat jako protimluv. Ve starověku to ovšem nepřekvapovalo nikoho. Mars - Áres musel mít svůj protiklad.
Proč drsná, spíš by se do této doby hodila, aspoň feministkám určitě. Teda až na tu panenskost :-)
Athéna je jediná bohyně z antického pantheaonu,která je mi blízká a s kterou si rozumím. Myslím si ale,že pro dnešní dobu je tato bohyně příliš drsná. Znám mýty,které se jí týkají poměrně podrobně,i když se mytologií příliš nezabývám. - Lidé si své bohy ve skutečnosti nemohou vybírat. Naopak jsou to bohové,kteří si přitáhnou své poddané.
Alenakar, mám ráda takové "sebezpytné" texty, zabodovalas. A jak už jsem ti psala jinde, k té formě jsi mě inspirovala. I když jsem se s těmi rýmy pěkně pachtila.
Díky, no, mám to v sobě dané, nehodnotit nebo v dobrém - či spíše odpouštět...předem a všechno...to pro život není výhra.
Goro, já bych řekla, že mentálně vyspělý musí být člověk pro tu tvou roli pozorovatele. Pozorovatel, který vystihuje lidskou povahu, ale nesoudí, musí dobře znát lidi, včetně sama sebe. Taky se o to snažím :-)
Dodolko,
na příští týden mám nachystanou básničku,která jakoby tak nějak souvisela s tvou "Postmodetrní neoklasikou". Že jsi to ty,seznámím tě s ní předčasně :
Athéna
Někdy mi chbíš slzo
kddyž z chladu mých očí
čiší jen příští vítězství
a tvrdost v plné zbroji
Někdy mi chybíš slzo
když drzý krkavec za mými zády
kráká a kráká
svůj refrén z Edgara
Někdy mi chybíš slzo
když opřena o kopí
beru svým myšlenkám
člověčí vratkost
Někdy mi chybíš slzo...
a tip.
Goro, díky, ale to téma není až tak mysteriózní, jak by se zdálo, je jen a pouze lidské, byť projikované do jistého nepříliš oblíbeného mýtického archetypu.