Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHaiku XLVII
Autor
Alenakar
Začíná pršet -
Už v kapkách na mé tváři
nenajdeš slzu
44 názorů
"All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."
Lyryku,
moc děkuji za výběr.Velmi mě potěšilo,že tohle haiku snad v lidech probudilo představu jakéhosi příběhu.
Ale i vedro může být velmi inspirativní. Přečti si třeba moji básničku Nebe - peklo - ráj.Ta je o vedru.
Morticia Adams
31. 08. 2017Začne, dřív nebo později. ;) A je pravda, že vedro je takové..neinspirativní.
Díky,Morticie,
už aby zase začalo pršet. - Je to velmi inspirativní. Také mám na své stránce hodně básniček o dešti.
Morticia Adams
24. 08. 2017Luxusní! Slzy a déšť mám zakomponováno ve více ..dílech" *!
Díky qíčalo,
haiku,které vyvolá prostor na přemýšlení,se možná přecejen trochu povedlo.
Knihomole,4U,Diano,Backu,Petře,blackie,
díky za vaše hvězdičky.
blacksabbath
20. 08. 2017slaně sladké......*/***
CarverIsBack2
18. 08. 2017Karpatský knihomoľ
17. 08. 2017paráda
ano, ztotožnění se nebo aspoň stopa něčeho blízkého v těch slovech...nálada, je toho hodně, co buď padne do noty, nebo ne:-)
Nejde jen o vkus,vkus je jistě taky ve hře,ale jiné potřeby ,než potřeby vkusného dílka,jsou myslím ,důležitější.
Bohatého básníka neznám, ba ani spisovatele:-) - u nás...
Myslím přece tvůj "rozlišovací systém" - trh rozhodne...spíš bych to nazvala - vkus čtenářů rozhodne...ale na to při psaní nesejde, že.-)
Goro,
ale poezie už byla z tržní ekonomiky už dávno vyloučena. Znáš jednu jedinou básnickou sbírku,která by autorovi vydělala aspoň nějaké,neřkuli velké peníze ? - Ty jsi beletristka a tak víš ,že i beletrií se dnes uživí je několik nejlepších spisovatelů. V poezii je takováto představa přímo tragikomická.
sice vládne tržní ekonomika, ale poezii bych tam nezařazovala, to by znamenalo její konec...
Aleši,
a copak už roky a roky nejsme v pekle ? - Ale vážně : ty se zabýváš hodně populární hudbou. Tu reguluje trh docela brutálně a rozhodně se nezdá,že by to bylo vždy jen ke škodě věci.
Doba "je postmoderní" jen pro toho,kdo dobrovolně přijme tuhle tezi jako fakt. Doba jako celek nebyla nikdy až tak úplně ani moderní,jen byly upřednostněny jisté tendence z ideologických důvodů.
agáto,
chaotička zdraví chaotičku. - Vždyt' některé moje básně jsou tak chaotické,že se je ani neodvážím zveřejnit. Ale já mám výhodu. Naštěstí jsem schizofrenik a mám "různé poetiky".
aleš-novák
17. 08. 2017psát "co žádá trh" ? to je cesta do pekla. psaní je osobní výpověď, jestli ji "trh" přijme, pak tím lépe...ale brát psaní jako čisté řemeslo, to je blbost.
že existují čtenáři, kterým se líbí "archaické" věci? to je v pohodě, doba je postmoderní, každý může zaujmout tím, co umí. i "archaismy" můžou být současné...
a pro agátu: řekl bych, že čtenář nemůže úplně rozklíčovat, "co chtěl básník říci", pokud je text plný metafor. Může je maximálně nechat na sebe působit a vytvořit si nějaký vlastní obraz, který autor třeba ani nezamýšlel...a to je dobře...:o)
Nejde jen o vkus,o literární výchovu atd. Jde skutečně taky o to,že řada čtenářů touží po estetické poezii,jinými slovy po krásné poezii. V tomto ohledu toho může současná poezie nabídnout pramálo. A řada čtenářů taky touží po vázaném verši,protože v současné poezii postrádají řád.Pokládají současnou poezii za zmatené výlevy chaotiků.
to se nevylučuje .. když dává autor srozumitelné metafory, neotřelá spojení, rozumí mu každej a je to ke čtení
vkus čtenáře stejně neohneme... a navíc já čtenáře nepodceňuju, naopak, myslím, že je chytrej až moc někdy :) ale chybí mu ochota zkusit dílo přelouskat a rozklíčovat... ale to je pro lidi typické.. dostat to na talíři hezky předkousané
naservírovat čtenáři jasné básně umím taky, jen mám raději ty zahalené, co musíš rozepínat knoflíček po knoflíčku :)
Ty ale přehlížíš jednu věc ,Agáto,kterou já přehlížet nemohu. - Hodně lidí má prostě potřebu psát a číst archaicky,protože jim současná poezie nesedne,nezajímá je a oni nerozumějí tomu,co čtou. Mnoho lidí staví starou estetiku mnohem výš ,než tu novou. Pochopit "novou estetiku" může být totiž pro mnohé čtenáře,a to i mladé,nezvládnutelný problém.
ale jo, já mám taky pocit, že archaicky se nikam nedostaneme :)))) ale to je právě ta volba, piš jak chceš a máš chuť a jestli to lidi nepřijmou - máš dvě volby...
z archaických výtvorů se mi líbí jen pár, když mají dobré metafory, myšlenku, ale většina zde vystavených archaických básní stojí za prd, jak obsahem tak rýmy .. ale to vidíš přece taky
Kočkodane,
myslím,že jsem pro tebe inspirativní kolikrát až tak,že tvoje variace je lepší než můj neumělý originál.
Nedávno jsem se s Aššurkem bavila o tom,že umění je třeba brát jako trh.Takže máme stejný názor : ber - nebo nech bejt. Někteří si ale myslí,že "se má" psát tak ,jak si "naše doba" žádá.
lidi mě berou? hihi, neboj, že mi nedaj sežrat někerý věci, ale nedbám a zkouším dál...
máš psát tak, jak tě baví... opatrnost ještě nikam člověka nedovedla .. sakra, já jsem dneska chytrá zas :)))
Ty máš ale štěstí,že tě lidi berou. Já si taky nemůžu zase až tak stěžovat,ale musím být opatrnější,protože,kdybych byla "sama sebou",mohlo by z toho být až moc velké překvápko.
já se nebojím ničeho :) píšu, jak mě baví a basta, vem nebo nech bejt :)
Goro,
to si nikdo nemyslí. O tuhle roli je na Písmáku velký zájem . Takový Radovan Pyšný - Pitvořivý by ti ji určitě nepřenechal.
Díky,Agáto,
myslela jsem,že to haiku je příliuš křehké pro tenhle svět. Já se totiž docela bojím takhle psát.
Netušila jsem,že tohle křehké a ostýchavé haiku v sobě skrývá takový erotický potenciál...
Myslím,že bys tu slzu nenašel. Jedině bys musel ty kapky ochutnávat.Třeba polibkem. (Ach - jsem dnes tak poetická...)