Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePomalý rozjezd
Autor
Alenakar
Pomalý rozjezd
Šero se pere s neony
o pozůstatky noci
Kaluže křtěné benzínem
už nabízejí vrabčákům
první duhovou koupel
Semafor zatím střídá barvy
jen pro svůj bázlivý stín
co nikdy nepřejde
přes zebru na druhou stranu
a v záhoncích fasád
rozkvétá občas čtvercový květ
neb světlo hraje piškvorky
tak nějak o čas
Mdlé ráno bez lidí :
ty prázdné chodníky
ta parkoviště plná aut
ty rozpačité tramvaje
s šmouhami zelených tváří
jež míří z mrtvého včerejška
do nejistoty dneška
35 názorů
Štírko,
dnes jsem tu asi naposled pod jménem Alenakar. Od října se tady budu vyskytovat opět pod jménem Umbratica.Budu zvědavá ,jestli se ti i moje nové básničky budou líbit.
Ali, také přeji krásný den... dnešek mi prosvítilo to, že jsem si Tě všimla...
Štírko,
jsi na mě dnes tak hodná že mi to hodně zlepšilo náladu. Moc děkuju a přeju hezký den.
trefný popis atmosféry... neotřelé myšlenky - perličky nápadů (stín semaforu, čtvercové květy...). Musela jsem si přečíst pro porovnání stylů... Volný verš Tě nechává volně plynout, vázaný po Tobě chce více konkrétnosti.... Co je víc ? Hamletovská otázka....
Někdy jsem asi až moc ukecaná,Lilie. Ale vzhledem k tomu,že tady je většina nicků nekomunikativních,snažíme se to s Gorou a s Agátou zachránit.
Danny,Čudlo,Evženie,Adriano,
díky za chválu a za hvězdičku.
Agáto,
u nás se ježci obsluhují sami.Co kočky nesežerou,to oni dorazí. Ani tak nejde o to dupání,ale když ježek ve dvě v noci honí čumákem po chodníku železnou misku,bývá to dost nepříjemný budíček.
Norsko,
díky za típek. - Jestliže jsem dokonalá kýčařka,tak aspoň v něčem jsem dokonalá a to mě moc těší.
Adriana Bártová
25. 08. 2017z mrtvého včerejška do nejistoty dneška...líbí celá, T*
Evženie Brambůrková
24. 08. 2017Moc se mi líbí. /T
já zase krmím s kočkama i obrježka... poprvé mi málem spadlo srdce do kalhot, když mi dupal ráno v půl šestý u dveří...
pěkná báseň
Jsem ráda,Diano,že ty víš ,o čem mluvím. - Nepochybuju ale,že v Praze bude takových Padovců povícero a to ještě i dnes.
Já jsem taky po nočních nic nepsávala. Chce to jen nasát tu atmosféru a popsat ji někdy jindy,třeba až po letech. - Já mám ale z přechodů přes noční Brno zážitky taky hororové a tak trochu krimi. Škoda,že nepíšu prózu. Měla bych z čeho čerpat.
Já noční už dávno dělám ( o těch prohlídkách mi něco povídej), jenže po cestě domů spím. Jo, taky jsem si všimla ranní rosy, vycházejícího slunce atd., ale v tom rozpoložení s tím jaksi nedokážu nic udělat.
Tak třeba si najít zaměstnání,kde bys měla noční. Měla bys sice příplatky za noční práci,ale musela bys v dnešní době projít poměrně tvrdou zdravotní prohlídkou a to každý kalendářní rok.
Ale člověk jdoucí z noční,který má před sebou krásnou postel a krásný spánek,ten si tu "atmošku" báječně vychutnává,Dodolko.
Ranní rozjezdy jsou fajn. Škoda, že naštvaný pracující člověk brutálně vytažený ze zahřáté postele tu poetiku nedokáže vnímat.
Díky šepote,
jako pocitovku jsem to psala a jsem ráda,že to tak funguje.
sepotvkorunachstromu
24. 08. 2017fajn pocitovka
To věřím, ale Krumlov je ospalé maloměsto...tady je v šest ještě klídek:-) a lišky - přemnožené -zde chodí v pravé poledne po zahrádkách...
V šest - to už je ale všude "cvrkot",to už spousta lidí stojí někde u mašiny.Ve čtyři ráno to vypadá jinak. Nevěřila bys třeba,kolik kun se prohání v Brně kolem "červeného kostela".(tedy aspoň kolik se prohánělo za mých časů).
Hm, je to opravdu dobré. Dnes si zase říkám, že tvůj volný verš mi připadá lepší než vázaný, ale jistá si nejsem:-)
Díky,Goro,
ten semafor,o kterém píšu je semafor pro chodce. Kousek za ním je pouliční lampa,takže stín semaforu sahá jen do půlky zebry.
Mám teď - nově taky noční, a vídám po letech východ slunce - končím ráno v šest:-)
Já jsem zase mívala noční služby,které končívaly tak ve tři ve čtyři. Když jsem v Brně docházela k hlavnímu nádraží,nejzelenější tváře se trousily od bufetu zvaného Padovec . - To byly časy !
aleš-novák
24. 08. 2017jako student jsem si přivydělával nočními brigádami v Léčivech...s respirátor na obličeji jsme lopatou míchali acylpyrinové tablety v sušičce...a cestou domů ráno potkávali v metru a tramvajích ty zelené tváře, o kterých píšeš...sami veselí, že nás čeká sprcha a postel...
Moc děkuji za koment v klasické formě. Líbí se mi rytmus i rýmy ,Kočkodane.