Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePodzimní fuga
Autor
Alenakar
Podzimní fuga
Vejdeš - li do hudby lesa
sloupoví kmenů
a žebroví větví
ti poskytnou přesah
pohyblivého kostela
Vane to
skrz jehličnaté síto
bere to s sebou z vitráží
plátkové zlato jív
a purpur javorů
míchá to z barevných střípků a skvrn
zdivočelého Moneta
i gepardy v letu
lovící tažné babočky
- Vivat bachovské panta rhei !
31 názorů
Vím,Santie,
mám stálé zprávy z jižní Moravy. Zítra ale už má pršet,tak doufám,že i u vás.
čudlo,Lilie,Evženie,Diano,Vesuvanko,
moc děkuji za chválu a za hvězdičku.
Safiáne,
báseň samotná není fuga. Je to báseň o fuze,kterou hraje vítr na koruny stromů.Tu se poryv opře do dubu,tu do buku tu do javoru a - vše plyne.
Mohl bych namítnout, že míšení konkrétního popisu a abstraktní představy je nedotažené, ale řeknu jen, že sis to značně zjednodušila. Proč se odvolávat na Bacha, když je možné fugu, nebo alespoň polyfonii použít jako strukturu básně? Tvá báseň žádnou fugou není.
Evženie Brambůrková
28. 08. 2017/T
U nás se lípám žárem slunce kroutí listy, nemůžu se dočkat purpuru javorů.
Právě odcházím z knihovny,knihomole a tvůj tip byl pěknou tečkou za mým dnešním pobytem na Písmáku. Díky a pěkný den.
Karpatský knihomoľ
28. 08. 2017Pekné
Mám tam to "to" schválně jeko jakýsi Osud,jako jakési "Ono",které hýbá nejen stromy v lese,ale i lidskými životy. - To jednak a za druhé jsem potřebovala,aby druhou strofu ovládla hláska O. Jsem totiž spíše hláskařka a slovům moc nerozumím.
to máš schválně .. to "to" vane to, bere to, míchá to?? protože bez toho "to" by to bylo tutově lepší
U nás rostou houby i v našem malém arboretu.Třeba klouzky pod modřínem. Letos ale zatím nic. Jen žampióny.
Já do lesa nechodím ,až když třeba fouká orkán Kyril. Běžná vichřice mi v tom nezabrání, Mám totiž lese kousek od chalupy.
Proto do pohyblivýho kostela skoro nechodím - blbě vidím a to šero je nanic - stejně houby najdu...nejlepší les je pro mne kavárna:-)
Agáto,
v pohyblivém kostele se mohou stát i daleko horší věci. Třeba se ulomí větev nebo se vyvrátí strom. To ty jsi na tom ještě dobře.
Goro,
podzim je pro nás kýčařky velice nebezpečný. Skoro tak nebezpečný jako jaro. Ještě že léto a zima jsou celkem v pohodě.
teda já včera vešla do hudby lesa a fakt mi dala přesah pohyblivého kostela - natáhla jsem se na kameni a bolí mě koleno!! hejbalo to se mnou jako blázen :))
Goro,
podzim,se kterým jsem už začala tak nějak předčasně,je tak profláknutý námět,že se pokouším hledat zatím nikým nepoužité obrazy a metafory.
Já jsem grafomanka. Občas to přiznávám i ve svých básničkách,naposled třeba v Jízdě(viz Dandy). Tady venku to raději nikomu nevykládám,ale na Písmíku se cítím jako mezi svými. Je nás tady asi hodně takových,kteří píšou víc,než je zdrávo.
Tak to je super!!! Já jsem na tom časově tak blbě, že jsem ráda, když sem občas vložím alespoň jedno dílko :-((
Kočkodane,
od svých přátel myslivců jsem slyšela,že se divočáci odstěhovali do kukuřice a že z ní vylezou až v zimě.
Bosoro,
moc děkuji za chválu. Trochu jsem tou básničkou předběhla čas,ale na září už toho mám nachystaného tolik,že by se mi tam tohle dílko nevešlo.