Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKapitán Achab
Autor
Alenakar
Kapitán Achab
Do přítmí mží
a v lezavém chladu
šum jemný jako mušelín
se snáší z vystydlého nebe
Zakotven v básni dosud bdí
můj rozum - lodivod
ač vlny snu už rozstřikují pěnu
na útesy bílých zdí
na šedý zákal obrazů
a na osleplé okno
Pavouci ve svém lanoví
už rozvinují čerstvě tkané plachty
už ve stěžejní chvíli
se ježí ráhnoví
a za rachotu koktající kotvy
zní řetězení slov
Můj rozum lodivod...
Na mapách moří
se množí bílé velryby
a harpuna pálí
v ruce němého válečníka
s dřevěným jazykem
24 názorů
L garo,
jsem ráda,že básnička pohladila.
Čudlo,
udělá mi radost když někomu kápnu do noty.
Dodolo,
rozum neustále bojuje s vášněmi. Šance jsou vyrovnané.
Safiáne,
ano - určitě máš pravdu v tom,že by se ta básnička měla ještě vypilovat.Kdybych ji nevložila hned po té,co jsem ji napsala,určitě bych ji proškrtala. Ověřuji si ale,jestli se čtenářům víc líbí "akvarel" nebo "olej" a je to jak kdy.
Silné, působivé... že by to rozum prohrával s bílými velrybami vášní, jako kapitán Achab..? (jen moje spekulace)
Pěkná báseň. Dobře komponovaná. Některé obraty jsou opravdu výmluvné. A přece mi připadá, že by stálo zato škrtat. Možná až 8 veršů. Nemusí přece být všechno vypověděno až do poslední slabiky.
Stále zuřivě pasu po nějaké bílé velrybě,ale nevím,jestli někdy nějakou chytím. - Dík,Marku.
Díky,Norsko,
bývám tady na Písmáku oproti jiným jen krátkou dobu,jen dvakrát týdně. Proto se musím otáčet a využít ten čas,jak nejlíp dovedu.
gabi tá istá
18. 09. 2017rozumiem
Goro,gabi,
děkuji za názor. - Tentokrát to propracované není vůbec. Poprvé jsem totiž zveřejnila básničku,která byla stará asi hodinu a půl. Měla jsem na dnešek nachystané vázané verše,ale ráno v posteli mi na mysl jaksi přišlo tohle. Zapsala jsem si to jako takový ,řekněme, "akvarel",který už nebudu opravovat.
S těmi hláskami můžeš mít pravdu,gabi. Je to psané "z první vody načisto".
gabi tá istá
18. 09. 2017zaujímal ťa môj názor - tak tu je :)
páči sa mi atmosféra, spôsob vyjadrenia stavu medzi spánkom a bdením...
čo ma trošku ruší je opakovanie "a" "s" "se" "na" "už"
Snažila jsem se,aby tam bylo více takových partií jako "stěžejní chvíle".Skutečný kapitán Achab v Melvilově románu má dřevěnou nohu. Můj kapitán Achab má zase dřevěný jazyk,protože loví básně - bílé velryby - velké ,ba největí a "jiné".
Ale já mám velmi často pocit,Goro,že dřevěný jazyk mám. Třeba mi to pomůže v tom,že v budoucnu nebudu tak ukecaná jaklo dřív.- Jinak jsem ale ráda.pokud básnička pohladila.
To víš,Kočkodane,jako "snovačka moravská" o pavoucích cosi vím.Jsem ráda ,že tě má básnička o lovu bílých velryb v moři mrákot zaujala.