Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVe tmě na zmítanou
Autor
Movsar
Ve tmě na zmítanou
Ve tmě hrají na zmítanou. A někdy to přeženou tak, že až z toho může být smrt. To padne srdcový král. Anebo naopak zadělají někomu na život. To bude srdcový kluk. A někdy se pak rychle odplíží tmou každý za svým. A ve dveřích si jen slíbí: Ani muk.
Sněm jako epicentrum blbosti
Aby zaplašili nudu, uspořádali si advokáti, tak jako každý rok i letos, sněm. Schůzi, obdobu UV KSČ. Nejprve se bude mlátit prázdná sláma, řeči budou poletovat vzduchem jak bublinky minerálkami rozdávanými u vchodu zdarma. Někdo se bude ucházet o funkci, k mání je náčelník, vrchní rostlinář i nástěnkář. Někdo bude jen tak zabíjet čas, neboť je pátek podvečer a babí léto k tomu, no prostě hrůza čas. Večer se pak otevřou kádě se slanečky a sudy s pivem. K tomu zahraje cimbálovka v jednom a disko trisko v druhém salónku. U stolků ve foyer se zas povedou plané řeči: někteří budou fachidiotsky kauzovat, jiní se zcela vážně ponoří do pěny dní. Zcela vážně. To je to děsné punctum věci: schůze a profesní večírky jsou brány zcela vážně, jsou plné těch, kterým Milan Kundera v inspiraci Rabelaisově říká agelasté: nudní lidé bez humoru. Jsou jako epicentrum blbosti.
Mírný rozdíl
Na Barrandov padla soumračná hodina. Auta proudí hřbety asfaltových hadů a do oken paneláků padá růžové světlo. Tuláci se vracejí pod mosty, mladí muži do bytů, kde na ně čekají manželky s dětmi. Tuláci se brzy opijí a ti mladí tatínci taky. Jen o něco později. To mírné zpoždění, v němž stihnou manželkám vydat počet ze svého dne a další peníze k útratě, sehrát s dětmi krátkou hru a rozčílit se u zpráv, je dělí od vousatých mužů tam dole pod betonem.
Desetinásobné štěstí
Rádio informuje: po zlevnění tarifu Češi letos v zahraničí spotřebovali desetinásobek mobilních dat. Desetkrát víc obrázků z pláží, od hodovních stolů taveren, z přítmí bungalovů a záhybů tobogánů; desetkrát víc novinek.cz, drbů a plků; desetkrát víc esemesek těm, co zůstali doma; desetkrát delší hovory o ničem. Zkrátka lidské štěstí znásobené deseti!
10 názorů
děkuju vám všem, za čtení a zprávy, co mi dodávají energii. zvlášť pak a2a2a za výběr, cením si toho moc!
aleš-novák
23. 09. 2017desetinásobné štěstí...smutný symbol doby...
Všechny jsou bezvadné, my osobně se možná z hlediska politiky nejvíc líbila třetí, ale všechny jsou opravdu pěkné i po stránce jazykové, který je v této formě vytříbený.
Všechny jsou pěkné. Mně nevíc zaujal Sněm. Je patetický, a to se dnes nenosí. Mně podobné akce, spíše než dávné sjezdy, připomínají stmelovací svičení zahraničních firem na téma: Zajíček v jamce sedí sám. Na druhé straně: blbost je největší dar, kterého se lidstvu dostalo.