Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seInfantilní snoubenci
Autor
Movsar
Venku mrholí
Je neděle ráno, mrholí a v rádiu bitka. Zastánci a odpůrci repliky mariánského sloupu se přou o anděly, kteří jsou utrakvistům bolestným ikonografickým políčkem. Z toho detailu by katolíci i ustoupili, jenže když se v něčem diskutéři vzácně shodnou, to zas láteří nepřítomní památkáři. A pak se přivalí čtyřsetletá historie, kdo byl a kdo nebyl pán a zač byl vlastně kdo popraven. Nakonec berou na paškál i Frantu Sauera. Ne, ti dva se neshodnou. A venku tiše mrholí.
Infantilní snoubenci
Alex požádal Kelly o ruku uprostřed počítačové hry. Kelly byla zaskočena: nejprve tak jako každý večer společně zabíjeli zombie, pak se ale zásahem Alexe ocitli na zeleném trávníku před krásným domem za zvuků vážné hudby. Fakticky každý sám ve svém bytě u svého počítače, takže případné Kellyino dojetí neviděl Alex a ani desítky interaktivních hráčů. Jakým zásahem se infantilní dvojice Američanů dostala až do českého rozhlasu není známo.
Kapitoly z erotického románu
Na oddělení zločinu z rodinného štěstí kriminálky Anděl se dnes šetřil strašný zločin, děsný příběh, původní barbarství: manžel měl s manželkou svádět hádky! O její nevěru. Když manžel líčil, jak si domů přivedla lesbičku a v noci z vedlejšího pokoje sténala a šeptala: „Tak to bolí.. nejdřív pomazlit,“ znělo to jak z pohádky. Komisař zapisoval a s protokolem se rodila kapitola erotického románu. Další připíší manželka, lesbička, sousedi a svědek Franta. Doslov bude z pera státního zástupce. A všichni už se těší.
Klient
Klient. Praha je tím slovem prosycena jak postel šlapky neřestným potem. Slyšíš ho na každém kroku. A hádáš, kdo je tady vlastně klient. Tamten člověk, co se o polední pauze provinile hrbí za kyblíkem salátu? Klient už čeká, jako by slyšel sekretářku. A co tamti dva? Kdo z nich je klient? Ten, co se šťourá v nose, nebo ten druhý? Slimfit mladík se za chůze chlubí hned čtyřmi klienty a jeho společnice uznale kývá hlavou. A ten muž na ležící na lavičce? Ještě dnes večer se ho ujmou dobří lidé, osprchují ho, uloží a ráno už bude na té samé lavičce kamarádům bujaře vyprávět, jak se stal klientem záchytné stanice a že to bylo bezva.
V moři práva
Na chodbách justičního paláce tiše rozmlouvají lidé. Zákonem spojené dvojice. A pak jsou tu osamělci, hozeni do moře práva plavou a doufají, že je proud naděje odnese bezpečný břeh. A tam bude stát krásná advokátka, bronzová od sluníčka, zakrytá jen fíkovým listem, usměvavá a připravena s láskou převzít lásku.
8 názorů
díky přátelé. za čtení i zastavení. a a2a2a opět zvlášť za výběr, který těší moc.
Tentokráte mne napadlo, že jde spíše než o soubor mikro povídek o soubor mikro fejetonů. A musím dodat, že se ti velmi povedly a že je to zajímavá forma pro fejetony, u kterých mnozí trpí mnohamluvností. Až poslední povídečka se trochu vymyká A i když zpočátku má náběh na fejeton, končí spíše poeticky, byť ironicky, ale docela dobře tvoří tečku celého toho souboru.
je pravda, že nějaký komentář dát měli, takhle to bylo - ostatně jak to končím - beze smyslu, už protože podle mě tihle dva nemohli být první.
aleš-novák
26. 09. 2017od tebe přišel ironizující nadhled...úšklebek jsem čekal spíš v té samotné reportáži...
myslíš ode mě? já totiž si nejsem úplně jistý. ti dva připitomělí američtí "pařani" mě sice iritují, na druhou stranu zbavují snubní tance jejich patosu a tíhy, toho obludného romantického kýče, a to zas je pozitivní. takže s ironií tady trochu váhám.
aleš-novák
26. 09. 2017infantilní reportáž jsem taky slyšel...čekal jsem na konci nějaký ironizující ůšklebek, ale ono nic...o tempora, o mores...