Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePodzim v Paříži
Autor
Umbratica
Podzim v Paříži
Sychravé zrnění
odělo modelky do kabátů
a sjednotilo tvary
Rána jsou šustivě tichá
a tváře v pohybu
sdílejí prázdnotu skleněných očí
s výklady plnými světla
Lesk postmoderních "galerií"
nadrobil holoubkům do srdíček
andersenovské střípky
Deštníky - klobouky hub
pod nimi svůdné muchomůrky
s jedovatými podpatky...
Bulvární básník
píše své ležérní rýmy
jen pro křídový papír
24 názorů
orane,
moc děkuji za kritiku a mrzí mě,že moje básnička na tebe působí takovým dojmem. . Možná ale není tak povrchní,jak by se mohlo na první pohled zdát. - Proč si třeba myslíš,že se z rozsvícených výkladů sypou do srdíček holoubků andersenovské střípky ? Proč mají svůdné muchomůrky jedovaté podpatky a proč píše bulvární básník jen pro křídový papír ? - Kdybys měl zájem,moc ráda bych si o tom všem s tebou popovídala. Baví mě dialog,baví mě rozdílné názory.
Yane,Diano,sepotko,Čudlo,4U,Evženie,Lnice,
jsem moc ráda ,že vás básnička aspoň na chvilku v duchu přenesla do poetické Paříže. - Jednou bych si ráda troufla na šansónové textíky. - Už mi k tomu při té představě hraje v uších tahací harmonika.
a2a2a,
moc děkuji za výběr i za kritiku. - Někdy mě baví používat slova dvojího významu. Tady jde o pojem "bulvární". Může se vztahovat jak k bulvárnímu tisku,tak i k velmi širokým ulicím Paříže.
Dodolo.
Paříž je určitě svět sám pro sebe,je veselá i smutná. Já jsem si všimla jen její jedné trochu negativní stránky stránky - světa snobů,kteří se motají kolem drahé(té nejdražší) módy.
Evženie Brambůrková
02. 10. 2017Skoro jako v Praze. :-) /T
sepotvkorunachstromu
02. 10. 2017taky znám Paříř jen z filmů a literatury, ovšem troufám si říct, že jsi tu atmosféru vystihla. tak ji cítím.
Andersenovská něha v kontrastu s jedovatými podpadky pod deštníky, i to je podzim. Ale věřím, že Paříž je veselejší.
Já jsem do Paříže zamilovaná - a každá zmínka mne potěší, vyvolá vzpomínky...i když ten podzim je trochu smutný...*
Rozhodně pěkné čtení, trochu váhám nad poslední slokou, kdy se mi nezdá citový rozpor mezi ležérním a bulvárním. Zajímavá je metafora s houbami, na vysvětlenou ještě, kdy váhám se slovem ležérní, které se mi k bulváru a jeho dynamice nehodí.Rovněž dvě první sloky jsou bezvadné, byť musím připustit, že z pohledu náročnějšího čtenáře přeci jen z hlediska obsahu trochu klišé, mám na mysli druhou sloku, ta první je nápaditá.
Nejsou žádné "náhody",gabi. Všechno má svůj smysl a řád. Jen my ten skrytý smysl událostí a souvislostí nechápeme. Mně se podaří jen občas uvidět jakýsi záblesk smyslu toho,co prožívám,ale abych pravdu řekla,moc o tom raději nepřemýšlím. Mám z těch podivných souvislostí občas i strach.
gabi tá istá
02. 10. 2017rozumiem, um,
je to iba náhoda, že si práve teraz publikovala túto o Paríži a mne sa to spojilo
Paříž znám tak trochu i z literatury. Když nepočítám své kdysi oblíbené prokleté básníky,zbudou ještě romány a detektivky. Ale v téhle básničce ,gabi,je Paříž použitá jen jako symbol jako jakýsi archetyp veleměsta - labyrintu(který má mimochodem víc obyvatel než Česká republika),kde se může člověk snadno ztratit a už se nenajít.
gabi tá istá
02. 10. 2017pár dní dozadu dávali zábery z módnej prehliadky priamo pod eiffelovkou, začiatok básne mi ju pripomenul - akoby si tam bola
Na houbičky v Paříži si dej veliký pozor,Kočkodane. Nejenže bys mohl narazit na muchomůrku hlízovitou. Mohla by to dokonce být i vláknice patouillardova.
gabi,Goro,
přiznávám,že jsem v Paříži nikdy nebyla a znám ji jen z fotek a z filmů.Posloužila mi tady jen jako vzor odlidštěného postmoderního velkoměsta. - Paříž nebo New York by mohly být pěkné kontrasty k mé fiktivní vesničce "Vyhnálov".
V té básničce jsem si trochu rýpla. - Paříž je vyhlášená galeriemi a dnes se říká "galerie" obchodním domům.
gabi tá istá
02. 10. 2017videla som tú parádu pod eiffelovkou...pekne si to zbásnila *