Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePatagonie
Autor
Gora
43 názorů
Jé, dnes jsi mi moc vylepšil náladu - po všech neblahých událostech, moc ti dík, Hugí:-)
Hugo Ramon
30. 10. 2017Mně se líbí Patagonsky holky, co píšou z naší kotliny. Vivat Gora :-)
Karpatský knihomoľ
13. 10. 2017začiatok ako od vesuvanky
Se srdcem to někdy bývá trošku horší. Ale snažím se své srdce postupně také lokalizovat na to nejsprávnější místo. Pracuju na tom.
Já vím . Chtěla jse tak trochu sladit svůj komentář se stylem tvé básně.
Um, je to úmyslně studené, aby to nebylo naříkavé:-)) a moc dík taky za zajímavé údaje, ano, ukazovali tučňáky a lachtany...
Pro svou velmi odosobněnou a tak nějak studenou báseň sis vybrala velmi příhodnou část světa. Krajina je zde velmi nehostinná a nad pobřežím plným tučňáků se zde zdvihají vysoké hory ,ve kterých rostou silně mrazuvzdorné kaktusy jako gymnocalycium gibbosum nebo maihuenia poeppigii. - Zvláštní báseň. Tip.
Patagonský hvozd utichnul.
zasypaný časem a popelem z vulkánů
ve vyhřátých pecích
šedého písku si hrají lachtani
úplněk zešílel!
organizuje příliv a odliv.
jednou nahoře, podruhé dole.
na vlnách lachtani, pod hladinou kosatky.
kdo vyhraje? Kdo přežije?
v koloběhu zrodů a zániku bez konce.
blacksabbath
12. 10. 2017...........................*/***
Jani, díky moc, měla jsem za to, že ta Ohňová země je kousek dál:-) tak to jsem asi nepochopila přesně...díky za vysvětlení, od tebe se vždy něco nového dozvím:-)
Irčo, moc hezká a výstižná báseň - jako bych o Patagonii viděla film. A jak čtu z komentářů, tak báseň byla inspirována shlédnutím dokumentu. Moc se Ti povedla, TIP a vkládám mezi oblíbené.
Vzpomínám si, že když jsme se v zeměpise učili o Patagonii, zaujal mě její název Ohňová země.
Evženie Brambůrková
11. 10. 2017/T
Whitesnake
11. 10. 2017Vazal jsem a vázati budu... neodvolám!
Goro, ale tvá báseňka je skutečně silná.
Komplimenty vyměněny, nuže vzhůru na relax
Whitesnake
11. 10. 2017ještě že ne vazebník či vazal
Whitesnake
11. 10. 2017kde jsi, Vesuvanko??? :-)
Mám rád neotřelé začátky, první verš v básni, první věta v povídce, v románu někdy o autorovi/rce vypoví více, než rozsáhlé curriculum. Zde jsem si pošmákl a - chtě nechtě - musel dočít. Only jokin´, G
Mohlo se ti to stát. Nacistické Německo mělo plán (jeden z plánů) přesídlit Čechy a Moravany do Ohňové země.
Agáto - díky za vše.
Když jsem byla mladá, a někdo se ptal, kde bych chtěla žít, říkala jsem, že v Ohňové zemi...ještě, že jsem si to rozmyslela:-(, ale ten název je kouzelný
Nevím, zda nový, ale nahovořil Alfréd Strejček /fajnový dabér/ a bylo na ZOOMu:-) teď o víkendu.
Jasně, to jsem se chtěl jen blýsknout tím, že znám mapu. Byl to nový dokument? Už jsem kdysi takový nějaký viděl.
Ahoj, kvaji, a díky - byl to nádherný dokument, který končil krvavou nocí a nářekem matek nad zahubenými mláďaty, nějak mne to dojalo...bylo to přímo o Patagonii, a Oh.zemi tam zmínili taky:-)
Zahnízdili lachtani je kouzelné - už jen za to tip. Mám ale otázku - v Patagonii nebo v Ohňové zemi? Lachtani jsou asi na obou březích Magalhãesova a Drakeova průlivu.