Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMOJE IDEÁLNÍ DOVOLENÁ
Autor
PACHATEL
MOJE IDEÁLNÍ DOVOLENÁ
Někdo hodně hodný by mě odvezl
od mé alkoholické despotické matky
na to místo u staré továrny
nejlépe automobilem s červeným lakem
a bílými pruhy po stranách
Za jízdy bych mohl plivat na řidiče
nebo počůrat kožené sedačky
Můj epileptický pes by jel s námi
protože u staré továrny
bych ho zvlášť trýznivým způsobem utýral k smrti
a pak upekl na ohni z ojetých pneumatik
Samozřejmě že nějaký technicky způsobilý člověk
by kolem nainstaloval telegrafické zařízení
abych mohl poslat několik desítek telegramů
s dotazy i stížnostmi na lidi co nejsou jako já
Po obědě bych nemusel spát ani být na internetu
ale šel bych do lesa dloubat
kramlí svoje jméno do kůry stromů
Chvíli před tím by mě musela
učitelka ze zvláštní školy naučit používat mýdlo
Směl bych civět na holky
když bych nějaké potkal
- tamto bychom nedělali -
a kluci by mi nesměli dávat do pusy
bordel z podlahy
Večer by mě zase někdo odvezl k matce
Cestou bych škubal řidičovi vlasy
nebo bych kvičel jako tele před řezníkem
20 názorů
Tohle je teda nářez! Výborný! A to jsem taky milovnice zvířátek :)...Proč jsi takovýhle věci přestal psát??? Nebo si je dáváš do šuplíku???
Otázky byly jen "řečnické" - to hledání je pořád patrné v každém z nás. Ale abych se vrátil k normě. Myslím si, že musí v člověku nějaká norma (ale asi bychom to mohli nazvat jakkoli) kolovat. Musí v nás být jakási esence, ze které a skrze níž dokážeme formulovat protiklady. Pak i ta frustrace (ale i její opak), o které píšeš, má teprve smysl. Tudíž báseň asi není primárně o něčem, co nás svazuje, spíš poukazuje na to, že forem a tvarů, způsobů, příčin a následků je nekonečně mnoho a je nepatřičné některé vyzdvyhovat a jiné zavrhovat...
Cvrcko (Cvrčko?),
předně díky za zájem a komenty. Začnu popořadě, protože Tvých názorů je opravdu hodně (nic ve zlém).
Mám také děti a myslím, že právě a jedině děti jsou "normální" (jestli mi rozumíš). Pokud nebudeme uvažovat nějaké patologické stavy, tak jedině je bych považoval za prosté jakýchkoli nezdravých postojů, špatných vzorců apod.
K básni samotné. Půjdu na pranýř a přiznám jistý inspirační zdroj, který má reálný základ. Proto mne asi ani nepřekvapuje, že to na Tebe působilo jako sociální satira. Život sám totiž píše tu nejlepší literaturu a já se zde jen pokusil absurdněji zachytit dojem z určité autentičnosti, která pro někho může působit odpudivě. Ale člověk nemůže zapřít život jako takový, se všemi krásami i ošklivostmi. Pokud se někomu zdá znetvořený, tak vlastně popírá sám sebe. Protože díky dobru poznáváme zlo...
Ano, jsme všichni nemocní, ale proč? Lze proti tomu něco dělat (lze být opět Dětmi)? Rád bych znal odpověď...
Já se snažím respektovat jinou poetiku a jiný pohled na svět. Myslím,že časem se objeví nějaká tvoje básnička,které dám tip. Vždyt' i Radovanovi jsem dala dosti tipů.
S každou svou básní qičím jako tele před řezníkem! Básník si přece nesmí vymýšlet ;o)
HELL YEAH! Pokud máš automobil s červeným lakem atd., jsi žhavý kandidát Kočkodane... :o)
Umbratico, myslím, že máme trochu jinou poetiku, ale snad stejný pohled na svět ;o)
Whitesnake
12. 10. 2017Někdo hodně hodný by mě odvezl/ od mé matky/despotické alkoholičky... by možná mělo větší šmrnc
jinak mi sedla... takové to uvolněné rozumování, který někdy zasrší vtipem
Myslím,že Radovan Sromný - Tvořivý v tobě bude mít adekvátního následovníka.
he? na hlubší kritiku nemám :)) až na toho psa je to bomba... jsem milovnice zvířátek, tak i když je epileptický, no... ehmm..