Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZrnitý obraz
Autor
Umbratica
Něco si přej
Nebe je netečné
když dole padají stromy
Vichřice hvězdani nehne
to jenom březové listy
v střemhlavém letu
podobné zlatým vlaštovkám
padají náhle
jakmile umlkne poryv
do vteřiny ticha
Něco si přej !
Zrnitý obraz
Dům - průjezd - dvůr v mlze
bryčka a kůň
Dřímota na kozlíku
vyměnila bič za udici
Čeká se
na pavlačové kroky
na hlasy z výšky
okřídlené vášněmi
( Ten ženský se nasáklý pláčem
přidrží zábradlí
ten mužský předá slovo
zrychleným podpatkům na temných schodech )
Pak jako vždycky :
prásknutí bičem
obloukem čelem vzad
s klapotem podkov a hrčením kol
Skokan roku
Na hřišti v přítmí
každý skok do dálky třísní
nějaký přešlap
Vysníš si stupně vítězů
s medailí do níž se kouše
vysníš si "čestný" okruh
s vlajkou ve vztyčených pažích
okolo hřmícího stadionu
a za to se platí
předtím i potom
Bude ti viset na krku
zlato s otiskem zubů
19 názorů
Dodolo,
myslím,že akčnost je dneska přednost. Obvykle mívám větší úspěch jako punkerka Um než jako klasik Um.
Díky Štírko. Vidím,že máš ráda spíše náladovky.
Knihomole,
taky tě ráda čtu,jenže ty málokdy něco zveřejníš. Ale určitě čtu ráda tvoje kritiky.
black 8,
jsi velmi citlivý člověk a pro takové lidi já píšu nejradfěji. Moc děkuji.
Lyryku,
moc děkuji za výběr i za souhvězdí. S tím souhvězdím jsi to ale přehnal. Červenám se.
Zaľúbila som sa hneď do tej prvej a keď som čítala tie ďalšie dve, nevedela som sa poriadne sústrediť, pretože som si stále predstavovala padajúce lístie a seba ako si niečo prajem. :-) Pri tvojich básňach sa oplatí byť pozornou čitateľkou a aj v tom spočíva ich krása.
Karpatský knihomoľ
14. 11. 2017rád ťa čítam
Na podzimní básně je to teda dost "akční", počínaje vichřicí až k té vztahové vichřici
Moc děkuji za výběr a za kritiku,a2a2a. - Když píšu svoje "gnómy" snažím se mít na paměti,že ve starém Římě to byly literární miniatury s mravním ponaučením. Je ale velmi těžké cosi takového dnes napsat. Vím ,že mi asi sarkasmus jde líp.
První pro mne, je to typ veršování, pro který poezii čtu, totiž, že se nechám vznést jejím duchem; druhá bude mít ještě více příznivců, je více zakousnuta do života; třetí zaostává, její mravoučný tón příliš dominuje.
Kočkodane,
do bramborové medaile se kouše nejlíp. Nepřijdeš o zuby. Do zlaté medaile se taky dobře kouše, ale zuby ti pak někdy mohou vyrazit závistivci.
Agáto,
jsem vždycky ráda,když nějaká moje básnička vyvolá pocity nebo vzpomínky třeba velmi individuální tak jako třeba melodie nějaké nové písničky.
líbí se mi medaile, do který se kouše... něco mi to připomnělo z mládí :)
Jsem moc ráda,Goro,že se ti ty obrázky líbí. Snažím se pracovat jako čínský tušový malíř : pár tahů štetcem a dost. Žádné dodatečné opravy.
Přiznám se ale,že jsem málokdy v takovém psychickém stavu,abych mohla "malovat miniatury". Ve většině případů škrtám a "piluji" až hrůza.
Oslovily - hlavně druhá a třetí...obdivuhodné, nápady i provedení...
( Ten ženský se nasáklý pláčem
přidrží zábradlí
ten mužský předá slovo
zrychleným podpatkům na temných schodech )